Gå til innhold

oktobermammaer og barnevogner:)

Anbefalte innlegg

Hei! Dere har sikkert kommet dit at dere har tenkt litt på hva slags barnevogn dere vil ha:),

Lurte på om dere har noen tips til hvilken vogn en bør kjøpe...

Babyen kommer jo i oktober..vi bor i fjerde etasje uten heis,så vi tenkte på å kjøpe en kombivogn av noe slag. Vi vil også ha en vogn som er lett å få ut og inn av bil ( vi har en helt vanlig bil- ikke stasjonsvogn) og den bør ikke være så tung å trille..

Bagen i kombien bør være stor plass i, så vi får plass til alt vinterstæsjet til babyen:) hehe..

Har jo hørt at babyene ligger i bagen til de er en 5-6 måneder, og etter det vil de opp og se på verden..så derfor er det greit å ha en vogn som er litt lett å trille når våren og sommeren begynner å nærme seg igjen..

Det er jo så mye rart på dette babymarkedet, så vanskelig å vite hva man skal velge...vi har sett litt på emmaljunga sin city cross kombi, men aner ikke..

NOEN TIPS?????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137927883-oktobermammaer-og-barnevogner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

No skal vi ha tvillinger da, men valget har falt på TFK Twinner Twist.

Men dei har den vogna til "enlinger" også :)

Veldig god vogn, lett å trille og lett å slå sammen.

Har handbremse og svingbart framhjul, som også kan låses i en posisjon.

Til vogna kan du enten bruke hardbag'en som er litt størrelse på, eller du kan bruke softbag som bare settes inn i sitte-delen.

3 hjuling er ikke noe mindre stødige på vinteren enn 4- hjulingene.

Eneste er at man får en litt annen teknikk, så en som pleier å trille 4hjuling vil kanskje oppleve det som minde stødig, mens jeg som aldri hadde trillet vogn før, ikke kan fordra 4hjuling etter å ha trillet 3hjuling

Annonse

vi skal ha en city cross, syns den virker veldig god. men det er vanskelig å vite 100 % hva som vil funke best på vinterføre....det er jo så forskjellig! men vi valgte å ta utganspunkt i vekt på understellet og str på bagen :) har bestilt vogn og skal hente den i slutten av juni, det gleder vi oss til!!!

jeg har lenge gått og tenkt at jeg vil ha en oth, flott vogn med gode kjøreegenskaper, praktisk og liten i bilen men den koster FLESK!!!

I motsetning til da mine tre første barn ble født har jeg nå råd til å å "unne" meg en slik vogn men har kommet frem til at det er provoserende dyrt. Disse som produserer barneutstyr utnytter rått at vi som går og ruger og venter på gullungene tenker at kun det beste er godt nok for den lille. ENDELIG! har jeg tatt til fornuften og kjøpt en brukt teutonia y2k som er helt glimrende, mer en god nok. Ikke verst av en garvet shopoholiker, eller hva? Jeg oppfordrer alle til å stå imot kjøpepresset som legges på småbarnsforeldre - tusenvis av kroner kan spares til en deilig ferie sammen med gullungen istedenfor?

Kjøpte en Hartan Skater duo 3-hjuling, veldig lite brukt og veldig billig...

Den ser så godt som ny ut og den er kjempelett og enkel og slå sammen...

Kjenner ei som har den som er veldig fornøyd så da tok jeg sjansen selv om den tydeligvis ikke er den hippeste vognen om dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...