HTC Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 I ovn? Jeg antar man pakker de inn i alu folie og putter de i ovnen, men 1. Skal poteten snittes først? 2. Hvor mange grader på varmluft ovnen? 3. Hvor lenge skal de stå der? Kan man lage det i micro? Hvordan gjør man det?
Labambie Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Etter 2 år på kokkeskolen,kan jeg fortelle deg at det ikke er slik man lager ordentlig bakt potet! Om man vil ha bakt potet på den måten, kan du fint bare koke de og pakke de inn i folie etterpå! Korrekt måte å lage bakte poteter på: -Kjøp grovsalt/havsalt og dekk bunnen av en ildfast form helt med det -Legg medium store poteter oppå dette -Sett inn i ovnen på ca 200 grader i 2 timer Når du tar de ut da,er skinnet helt sprøtt og inneholdet har mistet all fuktighet og blitt skikkelig melent og godt... Mmmmmm!
Musemor med tre søte små Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Høres godt og enkelt ut. Kanskje jeg skal prøve det en gang
Ronja&Odin Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 eller bare kjøpe ferdige innpakket poteter og sette midt i ovnen på 200 grader i ca 1 time
Labambie Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Kan gjøre det ja,men da blir de kokt.. Alt som pakkes inn i folie kokes jo.... Så da er det mer tidsbesparende å koke poteten å pakke inn i folie etterpå.
HTC Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2008 Aha, høres fornuftig ut! Takk takk, dette skal prøves =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå