Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde time hos henne i dag, og har dermed også begynt utredning i dag...

Jeg syns det er ganske tungt og vondt at vi må gjennom så mye for å få barn, det er det sikkert mange her som har forståelse for. Det er litt sårt på et vis. Og også det at man skal til gynekolog og undersøkelsen og det der, det gjør at jeg føler meg sårbar. Men, jeg hadde jo time hos Merete Blakstad som Ken Purvis (utreder kjæresten min) så varmt har anbefalt..., så jeg tenkte at jeg var i trygge og gode hender og var forberedt på å møte en gynekolog som jobber fulltid med fortvilte kvinner som ønsker seg barn..

Så kom jeg dit, og måtte vente lenge før jeg fikk komme inn. Blakstad virret litt distre rundt før hun satte seg ned og begynte å lese henvisningen som jeg hadde sendt i posten (burde kanskje forberedt seg litt på forhånd?). Forklarte situasjonen med at kjæresten min har dårlig sædkvalitet og at Purvis har anbefalt meg å gå til henne (et kompliment!). Da sa hun at hun pleide å utrede begge to. Visste ikke hva jeg skulle svare, for det er jo fastlegene våre som har skrevet rekvisisjon til Purvis og gynekolog. Og det sto ikke i brevet jeg fikk med innkallelsen at kjæresten min skulle være med. Etter det virket det rett og slett ikke som om hun visste hva hun skulle gjøre med meg! -Før hun plutselig sier at hun ville ta en undersøkelse og løper i andre enden av rommet. Jeg kledde av meg, satte meg opp i stolen og før jeg vet ordet av det kjører hun det der instrumentet opp i meg, bryter det til i åpningen, og når hun tar prøven dytter hun det opp samtidig så det gjør veldig vondt. Når jeg kommenterer dette, så bare fortsetter hun til hun er ferdig (gjør det samme en gang til). Så kjører hun røntgendingsen opp i meg, vifter litt rundt med den på innsiden min et par tre sekunder før hun sier "fint!", drar den ut igjen og løper tilbake til pulten sin.

Så begynte hun å skrive ut blodprøverekvisisjoner i fleng, ga noen til meg og noen la hun i en kurv.

Vi kan ikke så mye om utredninger og assistert befruktning, så jeg hadde på forhånd tenkt på noen ting som jeg gjerne ville spørre om. Først og fremst hva en utredning er, hvilke undersøkelser den vil innebære, hvor lang tid osv. Jeg hadde også tenkt å spørre om assistert befruktning, ventetid, hva som skjer i forkant osv. Jeg fikk spurt et par spørsmål men fikk ikke noe svar, hun henviste meg kun til internetsiden hennes og svarte meg som om jeg stilte de dummeste spørsmålene hun noen gang hadde hørt...

Jeg følte meg helt elendig når jeg gikk derfra! Ringte kjæresten og ble faktisk stående utenfor å tørke tårer... Jeg følte meg så dårlig møtt! Og jeg aner fremdeles ingenting om hva som skjer videre annet enn at jeg skal ta blodprøver i morgen og ny time i juli...

Jeg blir helt satt ut av at det finnes slike leger! -Jeg tenker at jeg burde sende en klage et sted! Det er skikkelig lavmål for en lege og jeg ville ALDRI anbefalt henne og sendt f.eks en venninne dit.

Og nå sitter jeg her og lurer på hva som skjer! Jeg trenger NOE forutsigbarhet!

Ah, det var gått å få ut noen av mine inntrykk fra besøket hos gynekolog i dag. Er det flere enn meg som har vært der og følt seg slik som meg etterpå? Vil gjerne høre andres erfaringer...

Skrevet

Uff, så trist at du måtte komme utfor en slik ufølsom og upersonlig gynekolog!! Jeg kjenner ikke til denne legen, men det virker som du kanskje møtte henne på en dårlig dag.. Jeg synes du burde si ifra, kanskje til Dr.Purvis som anbefalte henne.

Jeg kan fortelle litt om vår situasjon:

Mannen min fikk påvist dårlig sædkvalitet. Selv om vi da med liten sannsynlighet hadde klart det på egenhånd måtte jeg utredes også. Jeg ble sendt til lapraskopi og fikk konstantert en tett og en nesten tett eggleder. Maks uflaks med andre ord! Vi ble deretter henvist til Porsgrunn. Vi fikk brev tilbake om at det var 4 mnd ventetid, men etter 2 mnd var vi inne til forsamtale. Her fikk vi god informasjon rundt den metoden de ville bruke på oss; ICSI. Vi måtte begge ta litt forskjellige blodprøver for å utelukke hepatitt/hiv og kromosomfeil. Dette var i desember, i januar var jeg i gang med medisiner. I februar hentet de ut egg og befruktet de. Det forsøket klaffet desverre ikke, men nå er vi i vårt andre forsøk og jeg har satt inn 2 egg, hvor jeg håper at ihvertfall ett av de fester seg.

Jeg ønsker dere masse lykke til videre!!

Det er sikkert noen som har noen linker til hjemmesider hvor det er mye og forståelig informasjon. Ellers så er det bare å spørre i vei her i forumet, så svarer vi alle etter beste evne!!

Skrevet

Jeg går også til Blakstad. Har nok ikke hatt så dårlig opplevelse som deg, men da begynner jeg bli godt vant. Jeg fikk vite for 5 år siden at jeg hadde endometriose og derfor ikke kunne bli gravid på vanlig måte (eller ville være vanskelig)

Jeg ble anbefalt Blakstad av klinikken i finland som jeg går til. Hun skal visst være flink. Men ikke den du kan spørre om ting du lurer på. Hun har det travelt....

Lykke til!

Skrevet

Jeg gikk til Blakstad under utredning i 2005, og hadde omtrent samme inntrykk som deg. Hun er nok faglig dyktig, men ikke spesielt flink til å lytte, svare på spørsmål etc. Og man må vente uansett når man har time. To ganger hadde jeg time kl 08:00 - fint, tenkte jeg den første gangen, da slipper jeg å vente. Men, nei, hun kom dinglende inn en halv time senere, ikke rart det blir mye ventetid hos henne. Det samme skjedde andre gangen med tidligtime.

Vil anbefale å spørre om hun virkelig har sendt søknaden dersom det kommer til at hun skal sende søknad for dere til et sykehus, vår ble liggende et par uker før hun klarte å sende den av gårde selv om vi fylte den ut sammen mens vi var der.

Dersom du takler at Blakstad er som hun er, er det nok ikke så dumt å fortsette hos henne, hun har peiling på underlivet :o)

Men føler du at det blir for vanskelig synes jeg du skal vurdere en annen, det er tross alt viktig at man føler seg nogenlunde vel med hensyn til gyn.

Skrevet

hei du, måtte nesten smile når jegleste innlegget ditt, for jeg kejnner meg veldig igjen. MEN jeg hadde blitt advart av legen på Nordica, at dr Blakstad er veldig spesiell, og oppfattes som sur selv om hun ikke er det. jeg valgte henne, da hun har en av de høyeste graviditets-tallene ! hun er ekstremt dyktig på barnløshet, så jeg ville ikke byttet for alt i verden! jeg tenkte for meg selv, etter den litt bråe UL undersøkelsen, at hvisjeg bare smiler stort nå, så smiler huntilbake. og jaggu gjorde hun det. så jeg tror bare at hun for vane ikke smiler feks, før hun får et smil fra deg....

men er enig i at hun kunne være litt merinformativ. er ikke mye info du får fra henne om du ikke spør !

Skrevet

og en ting til,. grunnen til at det kan plutselig oppstå en halv time -time forsinkelse, er at sånne som oss, som trenger akutt time for å se folikler osv, kommer før alle andre :-) og det ska vi være glade for at vi får :-)

Skrevet

Hei!

Jeg vet så altfor godt hva du snakker om. Huff for en dame!! Vi ble også forselått henne av Purvis ( og tenkte at siden han var så hyggelig og flink ville dette bli bra)

jeg ble helt gal. hun var harhendt (men det kunne jeg vel leve med) Verre var det at hun startet med det maset om at hun ville utrede mannen min. Men han var jo allerede ferdig hos purvis. da ble hun SUR og bare kjempe oppgitt. Gråt nesten første time jeg.

deretter brukte jeg hele høsten på å gå til henne nesten hver uke. Mye tid pga alltid forsinket og mye penger. Hver gang måtte jeg fortelle historien vår og hun leste på pcen og så undersøkte hun meg. Ristet på hodet og sa at hun skjønte ingenting. Slinhinnen vokste ikke særlig og fant ikke el. men hun ga meg ikke noen medisner eller noe.Jeg ble mer og mer urolig for hver time men fikk bare beskjed om å komme tilbake neste uke.

mensen som pleier å være helt presis ble plutselig tre uker forsinket og jeg ble mer og mer lei. Noen ganger måtte mannen min være med kun fordi vi merket at hun da oppførte seg bedre når han var med.

har vært vitne til at hun har skjelt ut medarbeidere slik at de gråter.

Etter flere mnd bestemte vi oss for å skifte gyn. Heldigvis hadde Purvis sendt søknad til Porgrunn for oss tidligere. Så akkurart da vi hadde bestemt oss for at det fikk være nokk med denne dama fikk vi tlf fra dem om at vi hadde time i januar. Fantastisk deilig!

Da vi kom dit hade hun heller ikke sendt allle ppapirene på meg.

Nei fy for en dame. Hun kan være så flink hun bare vil, men hjelper lite når hun opppfører seg sån. Nevnte det for sykepleieren hos henne da jeg gikk siste gang og hun sa at hun var lei for det og skjønte godt at jeg ikke ville komme tilbake.

Hvis du er på jakt etter ny gyn kan jeg anbefale smestadgynokolgene. Porsgrunn sammarbedier med en der som er skikkelig grei.

Flott å høre at noen er fornøyd med Blakkstad og at hun har hjulpet flere, men meg holdt hun på å knekke....

Lykke til!

Skrevet

Litt ventetid på venteværelset det holder jeg ut. En annen gang er det kanskje noen andre som å vente fordi JEG må fort inn en dag... -Det verste var vel måten jeg ble møtt på...

Skrevet

Hei dere alle!

Jeg synes faktisk det var deilig å lese at flere har hatt fryktelige opplevelser hos den ufyselige dama!! Da er det ikke oss det er noe galt med, i hvert fall! Jeg har selv vurdert å anmelde henne til NAV for trygdesvindel - jeg vet ikke hvor mange ganger jag var hos henne på konsultasjoner som virket helt meningsløse og hvor hun faktisk ikke gjorde noen ting mer enn å gjøre meg trist lei og sur... Ofte var jeg kanskje inne hos henne i sammenlagt 3 minutter (etter å ha ventet i over en time hver gang), og for hver eneste av disse konsultasjnenen punger hun inn fullt spesialisthonorar fra NAV siden hun har offentlig driftsavtale. Synes det er et mirakel at hun i det hele tatt har pasienter, men vi som sliter med infertilitet aksepterer jo så hva som helst fordi vi så inderlig gjerne håper og ber at noen skal kunne hjelpe oss.

Jeg synes hun virker fullstendig upålitelig og ikke særlig faglig oppdatert heller. For vårt vedkommende utførte hun jo bare de nøyaktige instrukser som hun fikk fra Nordica (det kunne enhver turnuslege ha klart!) og ofte virket det ikke i det hele tatt som hun skjønte hva hun holdt på med eller hvorfor vi var der og hva som var problemet. Jeg snakket også med Nordica om dette, og de tilbød oss å bytte lege, men da var vi så langt inne i behandlingen at jeg ikke orket tanken på å måtte forholde meg til enda et menneske i denne prosessen. Blakstad er utvilsomt det mest usympatiske og lite empatiske mennesket jeg noensinne har truffet i helsevesenet (og jeg hra truffet MANGE raringer!!). At vi faktisk lyktes med å bli gravide er heller TIL TROSS FOR, enn takket være henne! Hvis vi skulle på'n igjen ville jeg absolutt henvendt meg til en annen lege.

Til slutt: uendelig meget LYKKE TIL med forsøkene deres!! Og husk at dert er ikke dere som er rare, men Blakstad som er uspiselig!

Deilig med en liten utblåsning, forresten:-)

Ha en fin dag!

Skrevet

Dama er ei heks!

Kanskje ikke direkte ondskapsfull, men fullstendig uten empati og forståelse for andre håp og sorg. Lurer på om hun har barn selv... Da jeg mistet i mars orket jeg ikke oppfølgings-UL hos henne, så jeg bestilte time på Volvat i stede. Mye mer fornøyd der, men det kostet flesk... Hvsi vi noen gang skal gjøre prøverørsforsøk igjen skal jeg be om henvisning til en annen gyn. enn Blakstad.

Hun er et mareritt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...