Janet Skrevet 5. juni 2008 #1 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei! Min gutt kom endelig til verden 11 mai. 2 dager etter termin. Da hadde jeg vært på sykehuset i 3 døgn. Fødslen startet egentlig på onsdag kveld. Da fikk jeg konstantert 2 cm åpning, men hadde bare sporadiske sammentrekninger. På torsdag da min mann kom hjem ( var ikke gøy å være 17 mil unna sykehuset og være alene gitt.. men men ) kjørte han meg avsted. Jeg hadde da ikke kjent liv i det hele tatt denne dagen. Ble tatt godt imot og da de tok sparke testen viste den lite liv, men rier hvert 5 min. Noe jeg egentlig kjente veldig lite til. da jordmor undersøkte meg nedentil ble hun kjempe overrasket. Jeg hadde drøye 4 cm åpning, så de kunne ikke sende meg hjem igjen. Lørdag hadde jeg 5 cm åpning. Vannet gikk ca 0315 natt til søndag og først da begynte rier som jeg virkelig kjente. Alt i alt var jeg jo kjempe heldig som hadde såpass mye av åpningsriene uten smerter!! Jeg ble trillet inn på fødestua kl 05. Jeg hadde hjelp av en utrolig flott jordmor fram til hun gikk av vakt kl 08. Da kom det inn, ja jeg har egentlig ikke ord. Hun var opptatt av datamaskinene og fulgte med på dem isteden for å hjelpe meg. Alt jeg oppfattet var at hun bare klagde. det her går ikke, du har mere ri igjen, du må jobbe mere. Til slutt gikk hun for å bestille screening til keisersnitt for jeg klarte ikke jobbe bra nok med riene. Gjorde så godt jeg kunne jeg da. Har aldri født før og visste ikke hvordan....Da jeg og min mann fikk være alene en stund. løsnet alt. Min mann fortalte meg hvordan jeg skulle puste og hvordan jeg skulle presse for å få mest effekt! Hadde det ikke vært for han hadde min historie sett veldig anderledes ut. Vår lille prins fikk se dagens lys kl 10 11 mai. Flere som har vært borti tragiske jordmødre??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137927104-min-f%C3%B8dsels-historie-tragisk-jordmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*LilleTroll + spira Skrevet 5. juni 2008 #2 Del Skrevet 5. juni 2008 Først og fremst gratulerer så mye med en ny liten verdensborger! Må være deilig å endelig få ham på brystet etter den lange fødselen. Så kjedelig at du var uheldig med jordmoren.. du visste kanskje ikke at du har krav på ny jordmor om kjemien ikke stemmer?! Det er tross alt et godt stykke arbeid og minner for livet du skal gjennom, så skulle bare mangle at du følte deg vel (jajja.. etter forholdene da!) og trygg / ivaretatt. Hvor fødte du? Fødte selv på Bærum og hadde en helt fantastisk jordmor som hjalp meg kjempe godt gjennom hele fødselen. Har fått god oppfølging i ettertid og, med både telefonsamtaler og samtale på sykehuset hvor vi gikk igjennom fødselen og min opplevelse. Kos dere nå som dere endelig har kommet hjem da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137927104-min-f%C3%B8dsels-historie-tragisk-jordmor/#findComment-137928059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #3 Del Skrevet 6. juni 2008 Hei. Jeg har 3 barn nå. Den første fødselen min er ikke å skryte av nei :-( Jordmor sa ingen oppmuntrende ord i det hele tatt. Hun sa ifra når jeg skulle presse, uten at jeg kjente at jeg hadde pressrier :-( Ikke god opplevelse nei, men jeg viste bedre de andre gangene :-) Så ikke tenk så mye på den der, du får sikkert flere :-) Det var kjempebra av mannen din da :-) Men husk å si ifra til jordmoren, som du skal gå til neste gang, om opplevelsen om denne fødselen. Det er ikke bra at det er slike jormødre sier jeg. Vi er jo så sårbare. Hvis du tenker mye på dette, så snakk med noen om det f.eks jordmor som du gikk til under svangerskapet, for det er ikke bra å gå å tenke for mye på dette. Håper alt ordner seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137927104-min-f%C3%B8dsels-historie-tragisk-jordmor/#findComment-137932917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mai mammaen til to Skrevet 7. juni 2008 #4 Del Skrevet 7. juni 2008 huff.. ikke noe kjekt med tragisk jordmor... jeg har vært super heldig der. første fødselen min fikk jeg jordmoren jeg gikk til kontroll hos og nå andre gangen fikk jeg en utrolig koselig dame. hun hadde kjempe god tid, selv om jeg visste at det var utrolig travelt på avdelingen den dagen... hun var kjempe tilstede og hjelp meg masse.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137927104-min-f%C3%B8dsels-historie-tragisk-jordmor/#findComment-137942011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janet Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 13. juni 2008 Nei jeg visste ikke at jeg kunne forlange annen jordmor... var så kjempe fornøyd med henne jeg hadde før vakt skiftet, og var noe omtåka av lystgassen når ho nye kom.. men men.. veldig fornøyd med at mannen min var den soom hjalp meg, da ble han og en stor del av fødslen:-) Jeg fødte på Ringerike sykehus, og jeg er strålende fornøyd med alt der bortsett fra jordmor under siste fase av fødslen som sagt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137927104-min-f%C3%B8dsels-historie-tragisk-jordmor/#findComment-137996135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petuniamor Skrevet 21. juni 2008 #6 Del Skrevet 21. juni 2008 Fy søren for en jordmor. Synd at du fikk en sånn opplevelse. Jordmoren jeg hadde var kjempeflink. Kan ikke tenke meg hvordan jeg skulle klart det uten å få så mange oppmuntrende ord og støtte fra henne og andre som var til stede. Du var kjempeflink som klarte deg uten støttende jordmor! Du skal virkelig være stolt av deg selv og mannen din. Neste gang må du bare stå på kravene, men mest sannsynlig er du ikke så uheldig en gang til. Det finnes mange flinke jordmødre, så neste gang får du sikkert mye bedre hjelp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137927104-min-f%C3%B8dsels-historie-tragisk-jordmor/#findComment-138063349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå