Gå til innhold

Sykemeldt hele tia...

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på dagligvare butikk og der er det mye stress. I begynnelsen var jeg sykemeldt pga kvalme og at jeg måtte sitte i kassen. Hadde ikke mulighet for å springe bak på do når jeg ville. Fikk heller ikke spise når jeg var sulten. Kvalmen ble bare enda verre av å være på jobb.

Så når kvalmen gikk over var jeg glad for å prøve å begynne å jobbe igjen. Men da kom en intens hode pine som varte i ca 2 uker. Så da ble jeg også sykemeldt.:S Hadde hatt litt stikking nedover foten og hatt problemer med å gå og ligge mens alt dette andre pågikk, men tenkte ikke mer over det.

Så fikk jeg skikkelige bekkenplager. Kjempe vondt å gå, snu seg i sengen, reise seg opp fra sofaen..Ja alt var egentlig et årk. Så ble 50% sykemeldt. Og noen dager 100%.

Føler at jeg bæser skikkelig. Føler at jeg maser på legen. Får dårlig samvittighet overfor jobben..Føler meg så ubrukelig...Å vet jeg ikke skal det. Burde bare nyte tida nå framover, men er lettere sagt enn gjort når man vil jobbe, men ikke klarer. Har prøvd mange ganger å jobbe en hel dag, men så kjenner jeg at jeg bare har lyst å ramle i dunge for det er så tungt å drive å springe i butikken, løfte, vri og sitte i kassa. Så det har endt med at jeg må ringe legen å få ny sykemeldig. Har mange små sykemeldinger pga at jeg tror jeg skal klare mer.

Hele svangerskapet har jeg tenkt "nå etter dette skal jeg jobbe mye og være flink" Men har alltid dukka opp andre ting. Å det føles som om kollegaene og sjefen min trur jeg bare "faker".

Nå har jeg bare 3 mnd igjen til termin og har 60% stilling. Så de på nav sa at det er lurt av meg å jobbe mest mulig de 3 siste mnd før jeg søker om permisjon. For arbeidsgiveren må se tilbake og lage et gjennomsnitt for hva jeg hadde i lønn de 3 siste mnd før jeg går ut i permisjon.

Har termin 6 september. Hvis jeg nå jobber mye ekstra og prøver å ikke sykemelde meg i juni, juli og litt av august, når må jeg søke om permisjon da? Å kan d være skadelig på sikt å presse bekkenet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137926885-sykemeldt-hele-tia/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...