Gå til innhold

Kontroll fullgått 32 uker..

phantomet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg vært på kontroll igjen. Nok en gang til en ny lege, så nå har jeg truffet 5 el 6 forskjellige.... :/ Det er jo ikke et veldig stort problem, siden alt står bra til med de små, men når det gjelder vektestimering sier de at dette ikke er ideelt.

Legen jeg var hos idag var veldig hyggelig og forståelsesfull. Det viser seg vat hun selv har tvillinger...og kjente godt igjen de plagene jeg beskrev, tyngden, pustebesværet, kynnerne, varmen og vankelighetene med å finne en stilling som er behagelig osv osv...

Disse to guttene i magen er helt ville, noe som gjør det ganske så vanskelig å ta riktige mål av dem.

Tv1 er fremdeles i skrått sete leie, mens tv2 er på tvers. Jeg fikk gjentatt nok en gang at jeg ikke ønsker å føde vaginalt dersom tv1 er i seteleie, noe jeg nok en gang møtte aksept og forståelse for.

T&T holder fremdeles koken når det gjelder vekst iforhold til enlinger.

Vekten ble idag estimert til å ligge på ca 2,2 og 2,4 kg. Blir dette monsterbabyer eller? *ler*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! Jeg har også vært på kontroll i dag og mine er visstnok 2300 og 2500. Så da er det store og fine babyer vi har! :)

Skrevet

Så bra at du møtte en som har kjent plagene på kroppen. Da slapp du å lage huskelapp for å få sagt ifra... :-)

"Ville monsterbabyer"... Ha-ha - tenk deg overskriften... :-)

Skrevet

Kjenner meg igjen - jeg var jo også på Ullevål og følte jeg møtte hele legestaben.. Hun som har tvillinger selv var jeg også innom, ja :)

På siste kontroll jeg rakk å være på, begynte jeg og mannen min og krangle med legen - disse vekstestimeringene gikk jo over stokk og stein når alle legene hadde sine måter å måle på. Og da tvillingene kom ut viste det seg at estimeringene virkelig hadde vært på villspor. Fikk beskjed om at de var ca like store, og den reelle differansen viste seg å være 700 g.

Lykke til videre med å holde de i magen - jo større jo bedre, hvertfall når de først er ute :)

Skrevet

Godt å høre at alt er bra med de små i magen din! Litt slitsomt med mange leger men da er det å andre siden større sjanse for at du møter noen du møtt tidligere når du vel skal inn og føde (ta ks) ;)

Monsterbabyer, hi, hi! Jeg fikk beskjed at mine gutter lå på snittet til enlinger hele veien og når de kom 38+5 så var de ca 3,3 og 3,1 kg som for meg høres veldig normalt ut og var helt ok ;)

Tenker på deg!

Klem, klem

Skrevet

Hei

så bra gutta er store og har det bra. var du hos lege clausen eller?? hun er super flink!

Skrevet

Jepp jeg var hos Clausen, og likte henne godt. Neste gang skal jeg visstnok få komme til overlegen, som jeg har vært hos en gang før...men jeg tror det ikke før jeg ser det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...