Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at dere har problemer med å bli gravid? Bare lurer fordi jeg synes det er så tungt å ha problemer med dette. Ingen av venninnene mine har slitt med å bli gravide, og jeg er den eneste i omgangskretsen som ikke har barn. Mannen min har en sønn fra før, noe som er veldig koselig. Men dette gjør at det også blir ekstra vanskelig for meg av og til. Håper dere forstår.

Jeg har selv PCOS og i tillegg har mannen min litt redusert sædkvalitet. Vi har prøvd i litt over 1 år. Begynner snart å gi opp nå. Jeg tok lapraskopi for ca 5 mnd siden og har begynt på pergo denne måneden.

Lykke til alle sammen.

Klem:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vet ikke helt om jeg kan kvalifisere meg som "sliter", men begynner jaggu meg å nærme meg det... Vi har prøvd siden jeg droppa p-pillen i august. Har siden det hatt intensiv prøving. Men det som har vanskeliggjort prosessen, er at jeg har hatt uregelmessig mens. De tre første månedene var syklusen ca. 30 dager, men deretter har den legt stabilt på 35 dager. I april derimot kom ikke TR før dag 52 eller noe! Akkurat den prøvemåneden prøvde jeg eggløsningstest for første gang, og fikk selvfølgelig ikke utslag på den.Og nå denne måneden er det fremdeles kluss. I dag er jeg på dag 36 og har nettopp tatt en negativ test :(... Det merkverdige er at jeg fikk lys rosa utflod på mandag (altså dag 33). Etter det har jeg altså¨ikke sett snurten av TR. Når er det på tide å oppsøke lege? Er det for tidlig? Hva kan være galt? Synes det er interessant å høre fra andre hvilke erfaringer de har. Masse lykkeønskninger til alle! :)

Skrevet

Hei Slitere,

Vi har en datter på 2,5 år og ønsket oss søsken til henne. Da ble vi gravide med en gang, det samme ved søsken forsøk, desverre endte den med SA tidlig og deretter skjedde ingenting. Det var veldig rart og vi fikk beskjed om å bare vente, det tar tid! sa Legen. Men uroen gav seg ikke og mannen min fikk påvist dårlig svømmekvalitet pga infeksjon - etter ulike behandlinger bedret det seg. For å kunne søke til RIksen måtte jeg også undersøkes ytterligere, pergo kurer (laget bare kluss med mensen) og kontrastvæske for å sjekke eggledere. Høyre eggleder er trolig helt tett. Riksen ville ha ytterligere tester av meg og DA var jeg lei. Tro at vi skulle få hjelp mnd etter mnd var tungt så vi tok kontakt med Volvat som startet med IVF den syklusen vi ønsket. Satte inn to egg på første forsøk - og jammen er jeg gravid nå (uke 5)

Stol på magefølelsen deres jenter!!

Lykke til videre

Skrevet

Hei. Takk for svar. Litt "godt" å få høre hva andre sliter med også, for jeg synes ikke at dette er så lett.

Gratulerer med graviditet til Denne mnd? :-) Håper alt går bra og at du nyter månedene fremover. Du er jo veldig heldig som har en datter uansett.

Til lydia: Har hørt virkninger fra p-piller kan henge igjen i kroppen i opptil et år. Dette opplevde en venninne av meg. Første gang hun ville bli gravid sluttet hun med p-piller og ble ikke gravid før 1 år og 5 mnd etterpå. Hun hadde veldig uregelmessige syklyser i den perioden også. Nå har hun 5 flotte barn :-). Men du burde jo likevel snakke med legen din så du slipper å gå å bekymre deg. Jeg gikk til legen etter at jeg hadde prøvd i ca 7 mnd.

Ellers synes jeg at alle skal være positive og nyte sommeren. Jeg vet jo tross alt at jeg kan bli gravid, fordi jeg ble gravid med mannen min i 2004 uten at det var planlagt! Desverre så fødte jeg en død jente i

uke 23.

Ta vare på dere alle sammen:-)

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...