Gå til innhold

Spm ang ventolin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når den gies,sånn som vi da,han får 2 puff med ventolin,og etter noen min skal jo den da virke,ikke sant?

Og hva hvis den ikke gir noe virkning da?

Har brukt den annenhver time i ett par-tre dager nå,da burde den vel ha effekt?

Skal vel virke etter bruk,og ikke over dager?

(bruker også flutide morgen og kveld fast..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns både Ventolin og Flutiden er noe dritt... Syns ikke de gir noen bra virkning i det hele tatt. Skal jo være forbyggende når man bruker det fast, men jeg er ikke fornøyd.....

Skrevet

Normalt skal den gi virkning etter noen minutter,men er det ikke din gutt som har litt problemer med å bruke masken?

Skrevet

Her har vi merket at for at det skal virke umiddelbart må jr ha litt ro på seg. Han fikk hosteanfall i bhg, men ble ikke stort bedre etter at han fikk airomir (samme som ventoline). Men når vi kom hjem og jeg satt på en film og han fikk det på nytt så hjalp det.

Har han brukt det før? Er han tett hele tiden eller hva er årsaken til at han må ha det annenhver time?

Jr får 4 doser hver 4.time nå når han er forkjølt. I tillegg til flutide morgen og kveld. Dette skal han få i en uke til og så skal vi prøve bare flutide.

Skrevet

Han skal egentlig bare ha ventoline ved behov.

Men av en eller annen grunn,så ble han plutselig tett her,og maksdosen på ventolinen er annenhver time,og da prøvde jeg det,uten virkning,siden ventolinen ikke virket,så ville jeg prøve det,bare for å ha gjort det liksom..

Sikkert litt dumt men.

Fått slik behandlingsskjema av sykehuset..

Derfor legen i dag.

Men i dag er han plutselig rimelig bra igjen,og jeg vet ikke hvorfor..

Han skriker i masken,men ser ut til att han får i seg det han skal ha..

Ser det på ventilen..

Skrevet

Er det en kolbe du bruker eller et "pariapparat" (er det det det heter?)?

Greit å dra til legen, kanskje det er en annen med. som hjelper bedre

Skrevet

Vår barnelege (går til spesialist) mener at når de skriker mens de får med. i babyhaler så får de ikke noen god effekt, Han mener at de må puste rolig. Ventilen vil røre seg siden han puster gjennom den, de er ikke noen god indikator på at han får tilstrekkelig med med. i seg. Bra at du skal til lege med han:-)

Skrevet

Slik babayhaler bruker vi..

Synest det er så vanskelig dette her..

Når han blir tett,blir ikke akutt tett liksom,men ventoline ikke virker,så føler jeg meg så hjelpesløs,og samboer mener liksom ikke så mye..

Er ikke så lett for han å prate om det,eller så bryr han seg ikke så mye.

Jeg synest dette er vanskelig,og føler jeg løper til legen hele tiden..

Og de vet han skriker i den masken,for det har jeg sagt til dem,men de bare smiler av det..

Skrevet

når du gir ventolin så er det maks 20% av virkestoffet som kommer ned i lungene, resten blir liggende ned over tunge og svelg.

Hvordan er det gutten din får ventolinen? Har dere prøvd volumatic? Det er ei flaske du sprøyter det inn i ,så må han puste inn og ut luften i flaska 10-20 pust. Da blir an etter hvert tvunget til å ta lange magedrag og virkestoffet vil komme ned dit det skal!

Jeg ar ingen erfaringer med astmamedisin til barn, men administrerer det daglig på jobb.

Skrevet

Vi bruker også ventoline og flutide til vår lille på 11 mnd, han har brukt det siden han var 6 mnd. Han har mye bedre effekt når han får ventolione på forstøverapparat. Da er det også lettere å gi han. Han skriker mye når han får medisinen på aerochambre og vi vet ikke hvor mye han egentlig får i seg.

Skjønner at det er vanskelig! Håper legen kan hjelpe litt iallefall. Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...