Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Nesten så jeg måtte takke nei,da jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne gå i hvit kjole eller hvite klær.. Det måtte være mørkt eller svart.. Det er midt på sommeren,det er ikke lett å få tak i mørke kjoler og matchende sko.....
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 halllo!!! det er jo for at bruden er hvit å skal være den eneste..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Det er selvfølgelig fordi du ikke skal utkonkurrere bruden. Hun skal være den eneste i hvit nydelig kjole, ingen skal se bedre ut enn henne, og det skal ikke være tvil om hvem som er brud, selv om hun kanskje har valgt en enkel kjole. Men du trenger da ikke gå i svart, er da vanlig med sommerkjole i sommerbryllup. Rød kjole er fint til bryllup.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Rosa, lilla, brun. grå, blå, turkis (en fin sommerfarge), rød, grønn, beige, gul osv osv..Utrolig mange fine farger du kan velge i som ikke er hvit!!!!!!!!!!! Og jeg var i butikker igår å kjøpe sommerklær og festklær, fant mange fine kjoler som ikke er hvit som kunne passe i et bryllup... Lene V, Vero Moda, H&M, Cubus, Lindex, Bik Bok, Gina Trikot.... Noen av de butikkene jeg var innom...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Takke nei fordi det er bruden sin dag og ikke din? Gud så egoistisk..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Ville det ikke være flaut hvis noen trodde du var bruden da? Tror du fleiper jeg. Dette er da noe ALLE vet:) Moroklumpen
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Nei,jeg HOLDT PÅ å takke nei fordi jeg ikke eier kjoler i noen andre farger enn hvitt!! Dagen kan hun da ha.. Ikke skal bruden ha på seg hvitt heller og ikke er det i kirka... Og ikke kan vi gå i lyse kjoler heller.. Jeg har spurt ja! Det måtte være mørkt eller svart!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 kansje dei har laget til eit "opplegg" si alle skal være i mørke farger.. det er stiligt
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #9 Skrevet 5. juni 2008 skal være enig i at det er jo fryktelig dum å ikke få gå i lyse klær da som f.eks lysegrått, lyserosa, lysseblått, gult osv når det er sommer. Svart og mørkt kan jo bli varmt. Men kan jo ha en litt mørk kortkjole da med stropper over skuldrene En som når til knærne
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #10 Skrevet 5. juni 2008 Kjøp en billig svart kjole (H&M el.l, knelang med spaghettistropper, de har tusen sånne til enhver tid), pynt deg med smykker i perler eller "perler", knallrød lebestift og store, flotte, røde, ekte roser i oppsatt hår. Da blir du kjempefin og ganske sommerlig. Det må da være brudens privilegium å få bestemme hvordan bryllupet skal være!! Og det å ha på seg hvitt i brullyp, vet jo absolutt alle at man bare ikke gjør. Synes du er litt ego-sutre-tryne ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #11 Skrevet 5. juni 2008 Hvis de skal ha et helt spesielt bryllup, ghotisk eller noe, ville du sikkert følt deg skikkelig teit i hvit kjole når alle de andre går i svart.... Du må nok bare følge kleskoden du også, kanskje det blir et skikkelig kult bryllup.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #12 Skrevet 5. juni 2008 skulle trop det var nøffemor som skrev dette..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #13 Skrevet 5. juni 2008 Fordi hvis du kommer i hvitt risikerer du å bli giftet bort.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #14 Skrevet 5. juni 2008 Du kan ikke gå i hvit eller sort kjole i bryllup. Hvit kjole er det kun bruden som skal ha, og sort kjole er for dystert for en festlig dag. En kan heller ikke gå iv eldig prangende påfugl aktige klær, som om en skulle gå på karneval, for det er bare rett og slett for oppsiktsvekkende. Om du skal i bryllup til noen som er goth eller annet som bare skal ha sort og grått, så får du nå innordne deg etter det. Er jo litt uvanlig må jeg nå si å kun ha hvite kjoler i skapet, de aller felste har nå en sort, og de fleste har nå også litt forskjellig, dessuten går det jo an å kjøpe en ny kjole, når en skal nå i bryllup :-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #15 Skrevet 5. juni 2008 Min første tanke var også: Nøffemor! Det er som de sier at man ikke skal ha hvitt fordi man ikke skal utkonkurrere bruden.. Personlig syns jeg det virker litt stusselig med bare mørk-kledde gjester i bryllup, trodde det gjalt begravelser, jeg.. Men du kan f.eks kjøpe en billig sort kjole med høyt liv, finn en sommerlig farge du kler og kjøp et silkesjal o.l du kan knyte rundt livet, match sko, veske, smykker og hårpynt i den samme fargen som sjalet...
Gjest Skrevet 5. juni 2008 #16 Skrevet 5. juni 2008 Jeg var i bryllup til broren min nå, og da hadde jeg på meg lyserosa kjole. Jeg visste faktisk ikke at dette med hvit kjole gjalt jeg! Jeg kunne like gjerne funnet en hvit en iom at jeg ikke visste.. Jeg skal i begravelse i morgen, og da skal jeg ha på meg brun bukse og beige topp. Jeg har ikke svarte klær, men dette med svart i begravelser er vel ut nå? Mange som ikke går i svart.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #17 Skrevet 5. juni 2008 At man ikke skal ha hvit kjole i bryllup trodde jeg alle visste, men at bruden ønsker at alle skal gå i svart eller mørkt er jo litt sært... Svart kjole er for meg også tabu i et bryllup. Men ønsker bruden at det skal se ut som en gravferd så får jo hun bestemme det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå