Gå til innhold

Hurra,jeg fikk utvidet OS!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ventet så spent,og de har brukt over to måneder på søknaden,nå i det siste har jeg pushet skikkelig på dem for at de skulle behandle den,og idag fikk jeg vedtaket:) Å,jeg er så lettet,dette var helt avgjørende for at jeg fortsatt skal kunne jobbe litt redusert og få fulgt opp gutten min,og samtidig ha litt overskudd til de andre barna.

Nå er det hjelpestønaden og grunnstønaden neste,jeg har et 5 sider langt maskinskrevet brev om hvordan hverdagene her er,og håper inderlig at jeg kan få en sats 3. Noen som vet om det er veldig vanskelig? Men denne overgangsstønaden var utrolig viktig for meg,siden den også øker hvis jeg skulle ha behov for å gå litt ned i stilling igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har utvidet OS på bakgrunn av sats 3 (hj.st):) Det er helt sant at det gjør hverdagen så enormt mye enklere:) Jeg har faktisk hatt OS uavbrutt i ca 15 år nå. Min har så mange problemer at jeg nå er totalt hindret i å jobbe. Jeg prøvde litt tidligere, men måtte faktisk gi meg.

Det blir tatt hensyn til at du er aleneforsørger:) Det sto faktisk i mine papirer om innvilgelsen av hjelpestønaden. Du skal fortelle ting som de er, og ikke pynte på sannheten. Ikke skriv hvor bra tiltak fungerer, bare at dere har de og at de ser ut til å fungere. Jeg fikk det tipset:) F eks min har leksehjelp. Da skulle jeg bare skrive akkurat det, ikke at det går så bra, atte.

Og så er det å ta med de små hverdagsproblemene/-situasjonene, som f eks (fra min søknad) at jeg veldig ofte finner svidde/brente ting overalt, at tannkremtuben er fylt med vann, at nye bokser med barberskum plutselig er tomme, og badegulvet ser ut deretter, At der er mange ekstra møter og mye ekstra oppfølging, og mye mer tilsyn enn vanlig, at du er hindret i å klare å jobbe som andre kan(tap i inntekt) osv osv.... Og det at skobudsjettet øker drastisk, i tillegg til klesbudsjett og vaskemaskinslitasje(og vaskemiddel). dette siste på grunnstønaden, da:)

Jeg hadde vel omtrent samme antall sider i min maskinskrevne søknad også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...