Gå til innhold

Noen andre som har :Total placenta previa?

Anbefalte innlegg

: Det vil si at morkaka ligger rett over livmoråpninga!

Var hos jordmor igår pga. av mere "mørkt blødninge".

Mistet i uke 8 ifjor 6 juni, så jeg har alle nærvene mine på høygir.

Klarer liksom ikke å slappe av, og håper å få kontakt med andre med lignende "plager"

Fortsetter under...

Huffda! Håper virkelig dette bedrer seg for deg. De sier jo at når livmoren vokser så utvides den spesielt nederst. Det betyr at problemet ofte løser seg etterhvert som du vokser. Morkaken flytter seg oppover i mange tilfeller. HÅÅÅPER dette skjer med deg.

Hvor langt er du på vei?

Jeg fikk nettopp vite at min morkake ligger bak og litt for langt nede i forhold til det de likte helt. I så fall har min morkake flyttet seg feil vei, for sist jeg var på UL sa de at morkaken min lå bak og høyt oppe...Jeg merker uansett ikke noe til det og har ikke hatt blødninger e.l.

Skal på UL igjen neste torsdag så da får jeg spør mer der.

Hei.

Jeg er akkurat ferdig med uke 16, og begynnerpå uke17 i morra.

Skal til UL igjen den 17 juni, se om det er blitt noe forandringer da. Det er bare å krysse fingre og tær! Hvis morkaka blir der nede, blir barnet tatt med keisersnitt!

Hvor langt på vei er du?

Hilsen Karin

Heisann..

Vet ikke enda om jeg har total placenta previa, men morkaken min ligger hvertfall delvis over livmoråpninga.

Dette har ført til (hvertfall det jeg vil kalle) kraftige blødninger. Dette har blitt bedre den siste tiden, heldigvis. Plages du med masse blødninger eller?

Hei,

vet ikke hvorplacenta ligger hos meg. Men tror den ligger bra til ellers hadde de sagt det.

Men krysserfingrene for dere at de flytter seg oppover - det kan godt skje.

Vil gjerne vite vordan det går videre og tenker på dere.

Klem

Annonse

Det kommer litt mørkt blod hver gang jeg er på do og av og til må jeg ha bind om natta.Jordmor har sgt at hvis ikke morkaka flytter på seg kan jeg bli plaget med disse "små" blødningene helt ut svangerskapet og ender da mest sannsynlig med keisersnitt.

Jeg har foreløpig termin 22 november

På meg står det at den er "Posterior, Previa Marginalis"... Hæææ???

Men fikk også beskjed på min ultralyd at foster og morkake lå så langt ned at det ikke var bra... Så skal få ultralyd igjen i uke 28 for å se opp hun har flyttet seg mer opp...

Jordmor sa at det skjedde med mange gravide. 50% av tilfellene var morkaken mer ned enn anbefalt den første tiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...