Gjest Skrevet 6. juni 2008 #26 Skrevet 6. juni 2008 hehe...! Ja, vil tro det er pga av lyset, men jeg velger å tro det er varmen også. Jeg liker egentlig ikke varmen noe særlig selv nå, så det spiller nok inn uannsett...hehe
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #27 Skrevet 6. juni 2008 livmoren er vel et indre organ?!? og hvis den ikke bli nådd av skadelige stråler kan vel ikke ungen som ligger inni den igjen få skadelige stråler??? tror du en tynn sommerskjorte beskytter mer en hud, spekk, livmor osv?!? snakk om å være useriøs...
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #28 Skrevet 6. juni 2008 hvis man bare får i seg nok vann, så vil jeg tro at det ikke er noe forskjell å sole seg nå, enn før man ble gravid. man må bare ta mere vare på seg selv, mener jeg;) ha fine soldager jenter...! ( bare det ikke var så varmt..phuii...)
KaMa Skrevet 6. juni 2008 #29 Skrevet 6. juni 2008 Hehe.. Ja, det er jo en annen side. Jeg var varm nok i meg selv til å ikke ønske å sitte ute og pines ekstra.. Men jeg stiller meg uansett skeptisk til at sol er skadlig for fosteret. :-/
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #30 Skrevet 6. juni 2008 her er en link jeg fant ang graviditet og soling: http://www.babyverden.no/templates/Article____415.aspx vet ikke om det er direkte skadelig. men er jo ikke bra om barnet blir overopphetet. Kan jo tenke med deg selv hvordan du ville ha hatt det
KaMa Skrevet 6. juni 2008 #31 Skrevet 6. juni 2008 Men det er litt vanskelig å tenke slik. Jeg blir kokt i 30 grader, men kroppen er jo 37 grader. Babyen ligger inne i min kropp, altså i min kroppstemperatur som er mye varmere enn sommerheten. Barnet vil neppe bli overopphetet, men å ligge i magen til en som er det, det er jo en annen sak. Babyen har det heller ikke bra om mor er stresset, psykotisk osv. Men det har vel langt mer å gjøre med at ens kropp reagerer i forhold til vår sinnstilstand. Altså, pulsen går opp o.l.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #32 Skrevet 6. juni 2008 Gravide bør utvise forsiktighet og ikke la seg "steke" for mye og bli for varme. Huden tar da en stor del av blodsirkulasjonen, og den gravide kan bli overopphetet, slik at fosteret i verste fall kan ta skade av det.. Hentet fra: http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/soling.php står litt lenger ned på siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå