Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #1 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg skal til jordmorsamtale i morgen og gruer meg ihjel. Har kjempe angst for å føde vagianalt. Har født vaginalt før da var barnet nesten 4,5 kg og jeg er under 155 cm. Det var knallhardt, men gikk fort. Denne gang har jeg en ny mann og han har veldig angst. Hadde forferdelig opplevelse med eksen og klarte aldri ha sex med henne igjen. Dette gjorde selvfølgelig at forholdet røyk raskt. Jeg er livredd for at min man ikke skal klare å ha sex med meg etterpå. Og klarer derfor ikke å spise. Har tatt av flere kilo nå som fødselen nærmer seg for er redd for at jeg blir sittende alene etter en fødsel hvis jeg ikke får innvilget ks. Er dette god nok grunn eller bør jeg overdrive om dødsangst og div. Er så nødvendig for meg å få keisersnitt at jeg vet ikke hva jeg gjør om jeg ikke får det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137922246-kan-jeg-f%C3%A5-keisersnitt-noen-som-kan-hjelpe-er-s%C3%A5-engstelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #2 Del Skrevet 4. juni 2008 KS fordi MANNEN din har angst???!!! Hva slags mann er han som ikke klarer å ha sex med kona si fordi han har sett at hun har hatt en vanskelig fødsel? Unnskyld meg, men hva slags drittsekk er han? At du må gjennom et KS fordi du er redd for at han ikke skal ha sex med deg etterpå? Er glad at han ikke er min mann! Herregud for en forferdelig drittsekk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137922246-kan-jeg-f%C3%A5-keisersnitt-noen-som-kan-hjelpe-er-s%C3%A5-engstelig/#findComment-137923147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #3 Del Skrevet 5. juni 2008 Synes dette var et lite seriøst innlegg. At en mann har angst for fødsel kan vel bety like mye som om en kvinne har det. Angst er ikke noe man styrer, men en ubehagelig følelse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137922246-kan-jeg-f%C3%A5-keisersnitt-noen-som-kan-hjelpe-er-s%C3%A5-engstelig/#findComment-137924044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #4 Del Skrevet 5. juni 2008 Da får han vel ikke delta på fødselen og hun tar med seg en venninne, mor eller søster, eller gjør det sammen med jordmora. At MANNEN har fødselsangst er etter min mining ingen grunn til keisersnitt! Må kvinnnen gjennom en operasjon fordi HAN har fødselsangst? Og velger hun KS fordi hun er redd fordi han ellers ikke vil ha sex men henne etterpå? Jeg spør hva slags mann dette er. Ingen mann jeg ville ønske å være sammen med i hverfall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137922246-kan-jeg-f%C3%A5-keisersnitt-noen-som-kan-hjelpe-er-s%C3%A5-engstelig/#findComment-137924755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #5 Del Skrevet 5. juni 2008 hahaaaaaaaaaaa jeg må bare le her også, hallo . tror ikke du får keisersnitt med slik grunn. Den grunn som du har er jo ikke medisinsk grunn eller noe. At din mann er redd og ha angst, det gjelder jo ikke ham hallo. Min var også redd men måtte være med på fødselen og sånt, keisersnitter taklet ham ikke men ,måtte likevel være i nærheten så ,men likevel stilte ham opp for meg etterpå, hjulpet meg mye med babyen og sånt. Men jeg ville ikke brydd meg, om han er i angst så what??? og at han skal ikke ha sex med dem etterpå hvis det blir vanskelig fødsel er jo han veldig syk mennesker etter min menning. herregud , det er du som skal føde om dette er ikke godt nok for ham så ville ikke jeg vært beskymret for at han skal ikke ha sex med meg. for en idiot , kan lage barn men vil ikke stille opp p.g.a. angst hallo hallo hva slags verden vi bor i idag . sykt også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137922246-kan-jeg-f%C3%A5-keisersnitt-noen-som-kan-hjelpe-er-s%C3%A5-engstelig/#findComment-137925212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #6 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei, Jeg skal ikke dømme mannen din, men er det er alternativ at han ikke blir med på fødselen? Hvis han ikke er til støtte for deg, så er det jo liten vits å ha han der. Kanskje dere får en bedre fødselsopplevelse dersom han sitter på gangen og har en forutsigbar prosess. Dersom du MÅ ha KS og naturlig fødsel er uaktuelt, så ville jeg anbefale deg å ikke dra frem at grunn til at du vil ha KS er din manns fødsels angst, men å fokusere på din egen. Håper du og mannen din klarer å prate åpent om dette også og at du klarer å formidle til han at du er redd for at han skal gå fra deg pga fødsels opplevelse og sexlivet etterpå. Jeg forstår at du ikke har det lett nå, men det er jo flere ting som holder et par sammen enn sex etter fødsel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137922246-kan-jeg-f%C3%A5-keisersnitt-noen-som-kan-hjelpe-er-s%C3%A5-engstelig/#findComment-137926147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #7 Del Skrevet 9. juni 2008 Siden du allerede har født en gang før og bevist at du " klarer " det ....og ikke har rupturskader som medisinsk .grunn ....-så vil nok helsepersonellet / legene hårdnakket anbefale deg ny vaginal fødtsel ...uansett desverre .Men regner med du fikk litt " skader "eller underlivsplager etter å ha født såpass stort barn ....så har du jo medisinsk grunn ...om du sier plagene sjenerer deg og plager deg .....og ikke vil bli " værre " ...er nok DET du må forklare dem ...om du skal bli tatt hensyn til og innvilges KS .Alle menn har vell fødtselsangst ...også kvinner ....er da så vanlig og åpent om dette i dag ....også leger og jordmødre har fødtselsangst .....de velger jo ofte KS selv ....Er du ikke MER bekymret for at du selv skal miste lysta på mannen din ...en omvendt ...? Dette går tross allt værst utover kvinner - ....og dermed vi som mister intressen for pikk .i år fremover ....mer vanlig en motsatt ut fra hva jeg har hørt andre erfare .-for menn tror jo allt skal bli som før - de skjønner ikke bedre ...Ikke så rart .......når kroppen forandres såpass og man ikke passer sammen lenger som " hånd i hanske " .....klart sexlivet forringes en god del .. er da ikke rart det . Pluss kvinner trenger nok også å bearbeide det psykiske etter en fødtsel ...kan jo ha vært traumatisk - .skal de klare få " lyst " igjen på mannen sin ...var tross allt han som satt oss i uføre sist gang ...he he Fødtsler er kjipe greier for sexlivet ....for både menn og kvinner ...synd det skal være sånn ....kanskje naturens vilje ....så jorden ikke blir " overbefolket " ??? Hvem vet .... Har aldri hørt om noen som har fått bedre / deiligere samleier etter en fødtsel i hvertfall - har heller lest at sexlivet ble aldri det samme igjen .....For oss kvinner som syns samleiet er reine godbiten og verdsetter det høyt ...er det i hvertfall et " tap " .om det ikke er like godt etter fødtsel ......Samleiet er jo det mest intense og intime øyeblikk en mann og kvinne deler- særlig når orgasmene kommer samtidig ....ingen annen form for sex ....kan vel erstatte denne intense tilfredsstillelsen ..ærlig talt ...! Liten trøst en må finne andre teknikker osv etter en fødtsel - slik jeg leste en Lege anbefalte et annet par ....i et blad ....når en vet hva en går glipp av kanskje ..? Sex er nesten" allt " i et forhold ....var det elendig for min del ....hadde jeg ikke orket ha den typen da ....er nå min mening . Høres kanskje sexfixert ut ...men jo det er så utrolig viktig .Er LUXUS å ha et topp sexliv ....mer Luxus det enn penger syns nå jeg .. Å jeg kan vell mene hva jeg vil - vi lever da i et moderne samfunn som forteller oss om alle " helsefordelene " et bra sexliv kan gi .... med tanke på både bedre humør , sunnhet og velvære psykisk generelt . Hvis du ønsker KS fordi du selv vil det -..så bør du sørge for å få det ....selv om det betyr du må benytte privat klinikk og betale det selv . Er visse fordeler med KS som ikke kan benektes ..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137922246-kan-jeg-f%C3%A5-keisersnitt-noen-som-kan-hjelpe-er-s%C3%A5-engstelig/#findComment-137955708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #8 Del Skrevet 9. juni 2008 Med keisersnitt blir du garantert ikke " videre " ..... Fødtsel nr 2 ......kan være vanskeligere å komme tilbake igjen i samme faste form og fasong ....enn ved første fødtsel .... Risikoen for å bli inkontinent ....urinlekkasjer er mindre på de som føder med KS . Magemusklene beholdes og kuttes ikke tvert over ved planlagt KS ... Da kirurgene har bedre tid enn ved haste - KS ... Mindre smertefull forløsning , færre overraskelser og komplikasjoner ... Allt i allt ......skjønner ikke hvorfor ikke absolutt alle tar KS .???...koste hva det koster vil ... Mindre TID tar KS også ....Tid er også penger .....husk det ! Er jo bare fordeler jo ....masse fordeler faktisk ....kontra vaginal fødtsel . Er kunn et spørsmål om økonomisparing / ressurssparing for STATEN som bevilger pengene til off . sykehus ......ingen andre hensyn . Å føde vaginalt er jo " gratis " ikke sant - så alltså billigste metode er jo best !!! Er jo det jordmødre og leger forteller oss .....men selv tar de mest KS her til lands ....? Ingenting rimer her .....Menn burde sette seg litt inn i dette her også ..og gjøre opp en mening om dette -hva de ville foretrukket at kona dems velger ?? Er sikker på de aller fleste menn som er sammen med ei dame som har tatt KS .....er langt mer fornøyde med sitt sexliv ...... Enn de menn som har ei " utslitt " kone etter 2 - 3 barnefødtsler (vaginale ) ..... Forstår mannen kjempegodt ....klart han er livredd for at han må leve resten av livet i nærmest " sølibat " ...Forstår han kjempegodt . Selv om jeg er kvinne selv ...Bare tull å rakke ned på mannen - selv om han også ønsker KS til dama si ... Hun ønsker det jo også selv ....Rare holdninger .. Tror ingenting på at menn ALENE ønsker og presser kvinner til å ta KS -mot kvinnenes vilje kVINNENE ønsker det selv i aller høyeste grad .Tror dere ikke også kvinner er redd for sexlivet sitt ? Jeg er - og jeg er kvinne . Høres ut som det kunn er menn som er det ....er jo så gammeldagse holdninger som avsløres av innleggene ovenfor ...som kunn straks kritiserer mannens fødtselsangst og frykt for å miste sitt til nå ....bra sexliv ... ... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137922246-kan-jeg-f%C3%A5-keisersnitt-noen-som-kan-hjelpe-er-s%C3%A5-engstelig/#findComment-137956069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #9 Del Skrevet 9. juni 2008 Du har jo et bra sexliv med mannen din nå, og du har jo født en gang. Så du kommer nok til å ha et bra sexliv etterpå også. Jeg har født en gang, revnet totalt, men sexlivet er akkurat den samme, kanskje til og med bedre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137922246-kan-jeg-f%C3%A5-keisersnitt-noen-som-kan-hjelpe-er-s%C3%A5-engstelig/#findComment-137956786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå