Gjest Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Uttalt som "LÅRA" , til nød "LÆURA".. Med myk -EUR, og ikke "LÆVRA".. Er det fint?
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Syns alle utgavene av navnet er fælt. Lara er mye finere.
StorkeMammaen Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Fint navn på engelsk, men på norsk er det direkte stygt desverre. Mange sånne navn.
Cornelianelia Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Her i Norge ville nok mange sagt Lævra uansett hva foreldrene til lille Laura ville mene om det. Og da blir det ikke så veldig fint. Den engelske uttalen blir heller ikke helt heldig i Norge, synes jeg. Jeg ville ikke likt å bli kalt Låra.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Jeg syntes Laura er kjempefint! Classy og spesielt uten og være pompøst. Ligger forresten på 3. plass for jentenavn i Danmark. Tror de fleste vil uttale det læura, og i utlandet låra. Det er jo helt ok det da! Hvor sier man Lævra liksom? Så lenge man ikke sier det der dere bor spiller det vel heller ingen rolle?
mamma til 2... Skrevet 5. juni 2008 #9 Skrevet 5. juni 2008 nei, ikke pent...ikke på Norsk ihvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå