Gå til innhold

hvor mye spiser babyen på 1-2 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutten min er 8 dager gammel, men vil kun ha mat hver 4. time. Prøver å legge han til oftere, men da enten protesterer han vilt eller så sovner han etter ett sugetak. Når han først vil ha mat suger han kun ca 10-12 minutter til sammen. Aldri mer enn 5 min om gangen før han må ha ca 5 min pause. Jeg synes dette virker lite. Hva tror dere? Hvor mye spiser deres babyer?

Jeg har masse melk og pumping i 10 min på ett bryst gir ca 80-100 ml. Melka kommer også veldig fort. Begynner nesten å renne av seg selv bare mini kikker på puppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn drikker raskere enn andre, kanskje du rett og slett er superheldig(min brukte halve døgnet på å spise da han var like gamme)l? Barnet skal vel ha omtrent 15% av kroppsvekten sin per døgn, men det varierer sikker litt fra barn til barn. Følg med på at det blir mange nok våte bleier og kontrollveiing på helsestasjonen er den ammende mors beste venn :-)

Skrevet

Tell våte bleier, har han 6 i døgnet så er det sikkert bra. Det er også lurt å ta en ukentlig veierunde hos hs. Det kan jo være at dere har et "luksusproblem".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...