AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 I dag fikk jeg endelig kommet meg på stranda, men å sitte på et teppe i skyggen med snuppa blei liksom ikke det helt store syntes jeg.. Det var jo trivelig, for all del, men skule så gjerne fått litt sol på kroppen, da.. Så at det var mange små som var ute i sola og koste seg i sanda eller på grunna.. Kan de være ute i sola å leke sånn? Blir så i tvil når folk gjør så mye forskjellig.. Jenta mi er 10,5 mnd. En på 11 mnd hadde på seg solhatt og bleie og gravde i sanda...
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Jeg var på helsestasjonen med kontroll hos barnelegen i dag. Da spurte jeg om dette med sol og solkrem osv. Han sa at sol måtte man jo ha, små som store. Men man bør ikke å ha barna ute i sola i de sterkeste timene, samt at man smører godt /bruker solbeskyttende klær og passer på å avkjøle de godt,- ikke være i sola så lenge om gangen. Og husk å tilby masse drikke!
ruffen Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Selvfølgelig kan du ha ungen i sola! Vi var i syden da han var 11 mnd vi. Gikk helt fint det, men måtte jo smøre han godt. Vi har hatt jenta på snart 6 mnd med på en liten tur på stranda i babybjørn. Det gikk også helt fint. Ble ikke brent. Sol er jo bare sunt, bare de ikke blir solbrente. Ta med deg solkrem, spann og spade og kos deg du! ) Husk solhatt til jenta di, det er et must.
Kosel Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Vi var på Huk hele dagen i går. Går helt fint det, bare passe på å smøre barna ofte og la de sitte i skyggen når de spiser/sitter stille/ hviler/sover. Jr lå i vognen sin i skyggen når han lå å sov. Ellers satt han på et teppe jeg hadde lagt ut til ham. Hadde og slått opp en parasoll slik at han kunne sitte i skyggen der og. Hatt er bare å glemme, den sitter ikke på hvor enn hardt jeg prøver - så da er det bare å kline på med solkrem i hodet og da... Ellers er han av typen turbo som ikke er stor fan av å sitte i ro, helst ut å utforske så han krabbet hit og dit, lekte i sanden, badet masse, og koste seg med vannmelon, druer og masse vann. Han er 10,5mnd. Fløy en del rundt uten bleie også, noe an tydligvis syntes var veldig deilig:) Kooooset seg hele dagen, vi var der i sikkert 6 timer..
Veronica Mars Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Vi har vært på huk idag, gjorde som Kosel over her, funket kjempe fint, mini er bare 3 1/2 mnd og vasset for første gang! Var vel ute i 3 timer, kjempe deilig!
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2008 Åååh så herlig dere har hatt det! I morgen den dag skal vi kose oss i sola og vannet vi også. !! Gud så dum det går an å bli.. Trodde hun ikke kunne være ute i sola, jeg. Huff..flau.. Gleder meg til i morgen!! )
j.tiddi Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Hei, som en annen skriver over så er det veldig smart med en liten parasoll. Man finner fine til rundt 100 lappen, feks på ica maxi på skøyen, for de som bor i det området. Min er 7 mnd, og liker godt å sitte på et teppe under der å leke, Jeg syns det er litt skummelt at de skal sitte direkte i solen, men med parasoll er det supert! Kos deg på stranden i morgen!
ruffen Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Eller en stor paraply...) Det funker også. men du har kanskje med vogn, så kan hun sitte i den når hun spiser etc... Kos dere masse!!
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har kjøpt et slikt babytelt til jenta mi som hun kan sitte i å leke osv. Hun prøvde å bade litt også.. kjempe gøy (9mnder) Det er lurt å ha en vopgn/telt e.l som hun kan sove i da, de blir fort slitne i varmen de også.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2008 Dro på Jysk i går og kjøpte et telt til snuppa.. Så stort det var..! Folk kommer til å ro jeg er en smule gal som drasser med meg et svært halv-telt og setter opp på stranda.. Om jeg i det hele tatt får satt det opp.. hehe.. Blir nok litt av et syn med overlesset vogn og telt, men forhåpentligvis med en strålende fornøyd unge. hehe. Om noen ser en litt stressa mamma alene med ei jente som styrer med et svæært halvtelt, er det bare meg..hehe. Kos dere i sola i dag jenter!!
Måneformørkelse Skrevet 5. juni 2008 #11 Skrevet 5. juni 2008 Jeg synes denne lenken her til Apotek1 gir mange gode råd om hvordan man skal forholde seg til solen når det gjelder spedbarn og barn. Les den! Husk å ta med solbriller til barna også når dere skal ut i solen http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud_og_haar/sol_/solbeskyttelse_til_barn/solbeskyttelse_til_barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå