Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #1 Del Skrevet 4. juni 2008 Nå har tiden kommet for å planlegge permisjonstiden.Alt er så nytt for meg. masse spørsmmål og får svært lite svar fra nav på det jeg lurer på.. frustrerende.... Så spør dere her inne - kanskje noen har erfaringer Vi skal ha 100% lønnet permisjon gjennom da 44 uker. Far, som er selvstendig næringsdrivende, tar sine 6 uker, jeg skal ha resten. Jeg er sykemeldt nå. tenker å prøve overføre 14 dagers ferie for meg til februar neste år om arbeidsplassen godtar dette..er ikke 14dager normalt å godta overføre? Samtidlig ville pappa tatt 2 av sine permisjonsuker da slik at vi kan dra på en liten familieferie sammen. Går dette an? Slik "sparer vel jeg" to av mine permisjonsuker, slik at de begynner å løpe igjen når to ukers ferie er ferdig?.. Videre så tenker jeg å si opp jobben min tre mnd. før permisjonstiden er over. Dette pga jeg ser det vanskelig å samkjøre den jobben jeg har i dag med småbarnsmamma rollen. i allefall om jeg skal fokusere på å være mamma, noe som er svært viktig for meg. Pappa kommer til å ta de resterende 4 ukene med permisjon etter min permisjonstid er over. Da vil sansynligvis jeg være arbeidsledig en periode, men dette er vel ikke noe hinder for at han skal kunne ta ut sin permisjonstid? Skulle også da gjerne tatt en familie reise sammen i en måneds tid.og prioritere litt kose tid på den nye familien Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137919347-permisjonssp%C3%B8rsm%C3%A5l-frustrerende-for-vanskelig-f%C3%A5-svar-fra-nav/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #2 Del Skrevet 4. juni 2008 Du har lov til å overføre 2 uker ferie til neste år om du ønsker det. Du kan også stoppe permisjonen når som helst etter at de første 6 ukene etter fødsel er tatt for å ta ut årets ferie og så starte permisjonen igjen. For om du er sykemeldt nå har du kanskje mer enn de 14 dagene med ferie tilgode, og de har du sikkert ikke lyst til å miste. Det er ikke noe i veien for at du er hjemme når han tar ut fedrekvoten, men da er det bare han som får permisjonspenger. Lykke til med ny baby:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137919347-permisjonssp%C3%B8rsm%C3%A5l-frustrerende-for-vanskelig-f%C3%A5-svar-fra-nav/#findComment-137919725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå