Gå til innhold

Vi har varmepumpe.Kan vi bruke den som aircondition på natten? Tulla er 14 dager...Eller blir disse små syke av den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du ligger i samme rom som pumpa er det lett å bli forkjøla.Hvertfall hvis du setter den på16 grader...gjorde nemlig jeg..satt i trekken fra den i et par timer,blei veldig forkjøla..men om den står i et annet rom..jeg vet ikke da.

Vi setter airconditionen på på ettermiddagen og lar den stå på til vi legger oss. Han har ikke blitt syk av den så langt, men så er han ikke så mye i nærheten av den heller, den står i gangen og vi oppholder oss for det meste i stu/på terassen i skyggen.

(han er litt over 3 mnd)

Vi brukte aircondition når vi var i thailand, der var det ca 30grader i skyggen om dagen og vi hadde aircondition på 25grader når vi var inne, det gikk bra. Viktig å ikke ha for stor forskjell på temperaturen inne og ute og ikke ha henne rett i "vinden".

Vet ikke rett og slett, men hvis dere prøver: det er ikke anbefalt å ha tempen på noe lavere enn 18 grader, sa han som har ansvar for ventilasjonen i barnehagen vår. Han sa også at en må se det litt an etter utetemperaturen. Sikkert ikke lurt å ha for stor forskjell. Jeg har satt den på 4 grader under, og det har gått bra (har pumpa i stua). Gutten min er snart 3 mnd.

Annonse

I utlandet brukes varmepumpe som aircondition og når vi er på ferie i utlandet så bruker vi alltid aircondition i leiligheten. Det er bare viktig at den står på mellom 22-24 grader. Vi har ennå ikke blitt syke av den :) og den bruker vi 1-2 mnd i året selv om det er 45 grader ute

Vi bruker aircondition på varmepumpa om dagen, har satt den på 25 grader og den går hele dagen. (ellers hadde det vært kokvarmt her da huset blir ekstremt varmt av solen).

vi bruker aircondition på soverommet på 16-17 grader..ingen her har blitt syke i alle fall :) Men sover MYE bedre!! Hadde aldri klart i sove i denne varmen! Men vi har den på slik at den ikke blåser på lille jenta da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...