Gå til innhold

Prikking/stikking i brystene

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Er det tegn på at det er brystbetennelse på gang?

OG har dere ullinlegg i nå som det er så varmt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker dobbelt ullinnlegg men jeg fikk brystbetennelse tre dager etter jeg kom fra klinikken så jeg må være litt forsiktig, da jeg enda er syk:(

prikkingen er nok heller at det strømmer melk ut, jeg kjenner det stikker veldig i starten på det andre når han suger på nummer to, kjenner også denne prikkingen når det nærmer seg mattid igjen. brystbetennelse kjennetegnes gjerne av såre brystvorter som du blør på aller først, så får du harde punkt i brystet, og etterhvert vil det gjøre veldig vondt og du vil bli rød. du vil også gjerne få høy feber, hadde over 40 i feber selv, og generelt nedsatt almenntilstand, gjerne som influensafølelse. men hvis du kjenner tendenser til dette kan du avverge det hele dersom du klarer å få pumpet/knepet ut en god del melk og varme omslag/varm dusj. da slipper du gjerne antibiotikakur.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Takker for svar :-)

Jeg pleier som regel å pumpe 1 gang i løpet av dagen i tillegg til at jeg fullammmer.

Har funnet ut at jeg mest mulig skal bruke ullinnlegg så jeg er sikker på at jeg ikke får brystbetennelse. Vil helst slippe det ja...

Håper du blir bedre snart igjen :-)

Klæm

Skrevet

Jeg har kapitulert og har begynt på en pillekur nå. Har jobbet hardt med pumping, massering, varme (tips. Ta en av babyens bleier og "fyll" den med varmt vann - det blir et fint omslag)....

Fint for alle som slipper piller, men nå orker jeg ikke mer (11 uker gammel baby).

Det må ikke nødvendigvis blø før brystbetennelse. Kan komme uten.

Vær nøye med håndhygienen og la noe melk tørke på brystvorten for å slippe sårhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...