Gå til innhold

Noen som har testet både Maclaren techno xl(el xlr) og Phil and Teds sport?

Anbefalte innlegg

Skal selvsagt teste i butikken,men kan jo ikke akkurat dra dem med meg ut for å teste på asfalt,grus og fortauskanter...

Hjulene er jo helt ulike,ene med tre litt store og den andre med fire, doble små. Hva er best? Skal ha den som nr.2 vogn,siden emmaljungaen blir litt stor å drasse med i bil,på buss,kjøpesenter o.l Jenta mi er 6 mnd.

Vil gjerne ha søsken snart,så da er kanskje P&T lurest,siden man kan klikke på xtra sete under...?

Bah,hater å måtte angre på et valg,så kanskje jeg må ta begge.... (vi er i det rasjonelle,økonomiske hjørnet idag,gitt.)

Fortsetter under...

Det er jo to vidt forskjellige vogner, så har du penger til det så kan man godt forsvare ett kjøp av begge vognene =D

Maclaren er jo av typen reise/paraplytrille, og selv om den er fantastisk god til sitt bruk kan den ikke sammenlignes med en stor vogn med lufthjul når det kommer til trilling på grus/terreng.

På asfalt og shopping er den super!

Den tar jo liten plass, samtidig som den er dekker alle kravene til en god trille/vogn - med full liggestilling, lun kalesje med god solskjerm og den er virkelig god å trille til å være denne typen vogn.

Har ikke erfaring med phil and teds sport, men god erfaring med e3 som er den forrige modellen. De er forholdsvis like, så tror jeg skal kunne gi ett greit svar likevel =)

Phil and teds er mye større en maclaren sammenlagt, men det er en ordentlig sportsvogn med de kvaliteter den har. Den kan egentlig erstatte emmajungaen på mange måter (bortsett fra at den kun er forovervendt, så ville beholdt emmaljungaen til jenten din er litt større uansett - kan være du synes det er greit å ha muligheten til å ha henne vendt mot deg en stund ennå).

Den er veldig god å trille både på shopping og på skogsvei, og den er lett og mye mindre sammenlagt en emmaljungaen.

Minuset med den er at den har en kronglete ryggregulering, det er vanskelig å få setet fra liggestilling til sittestilling med barnet i vognen. Så er den jo åpen bak (må være sånn for at den skal fungere som søskenvogn). For meg er det helt uforståelig at ikke produsenten har laget en løsning på dette bortsett fra plasttrekket og myggnettet som følger med. Men det er kjapt gjort å sy ett vindtett/lystett trekk om du har littegrann sykunnskaper.

Som søskenvogn er den helt super, vi hadde utrolig mye glede av den som søskenvogn. Den blir liten, smal, lett å trille, kommer fram overalt.

Men skulle jeg kjøpt en ny phil and teds nå hadde jeg mye heller importert en vibe fra USA enn å kjøpe en sport her hjemme, den har en del forbedringer som gjør at jeg tror den er bedre både som sportsvogn og søskenvogn enn sport-modellen =)

Oi,tusen takk for kjempelangt og bra svar,*tutta&gutta*! :-)

Tror jeg skal klippe ut dette og spare på det,hehe.(jeg er så glemsk)

Har tenkt å beholde emmaljungaen,er så fornøyd med den,og nå kan jeg snart begynne å bruke sportsdelen til den også. Grei vogn å bruke her vi bor,så den skal jeg ha til neste barn også. Er eegentlig mest en "shopping"-vogn jeg er ute etter,den andre er så klønete å dra med seg på bussen til byen og de gangene vi skal kjøre noe sted med både bikkje og barn(hunden tar jo hele bagasjerommet,så er ikke plass til stor vogn!

Kanskje jeg tester en maclaren nå,og når nå neste barn en gang måtte komme(heller før enn senere,hehe),så kan jeg kjøpe P&T-vogna til å ha begge i! (så fint ressonemang,altså 'ja takk,begge deler')

Skal sjekke ut den vibe-vogna du nevnte også,mannen min sal til usa i august,samt at vi har et vennepar som bor der og skal hjem med flyttelass etter jul.

Igjen; Tuuuusen takk for kjempegode tips!

*smask*

Hvis mannen din skal til USA så MÅ du bare kjøpe en vogn =D

Er knallbillig der borte, du kan jo få både vibe og maclaren til halve prisen og kanskje under det. HAr hørt rykter om at det skal komme duobag til viben, så da blir den jo enda mer bruksvennlig. Så selv om det ikke skulle være en ny på vei i august eller etter jul så tror jeg nesten jeg hadde nyttet anledningen til å kjøpe en likevel...

Ellers tror jeg du gjør lurt i det å kjøpe en maclaren nå, og heller kjøpe P&T seinere. Tror nok maclaren trillen er super til det bruket du trenger den til!

Hvis du får vennene dine der borte til å sende deg en sparer du mye penger, pass på at de sender som gave og setter verdien til under 1000 kr. Da slipper du moms også.

Bah,synd han ikke skal dit tidligere. Slutten av august er jo leeenge til,og jeg vil bruke vogna i sommer,helst igår! Hehehe;-)) *utålmodig*

Nå har jeg og vesla vært å testa både Maclaren og P&Ts,og det blir definitivt Maclaren! Jeg og det enslige hjulet foran på P&Ts var ikke helt venner,svinga jo helt motsatt vei fra dit jeg ville!

Dumme meg testa jo ikke techno xtr,kun xt,og nå sitter jeg på nettet og beundrer den rosa/brune xtr! Kanskje teit om neste barn blir en gutt. Æsj,jeg vil være kjemperik,og ha en ny trille hver uke!

Har du handla vogn fra USA før,forresten? Noen spesielle steder det er lurt å kikke,eller? Har en p.o box via jetcarrier der borte,så kan få sendt ting fra nettsteder dit(og videre til norge om ingen kan ta den hjem derfra for meg)

Var jo egentlig god nok plass i den lille technoen,så ender vel opp med den:-)

Tuuusen takk igjen,søte du!

Jeg har kjøpt en phil and teds e3 der, men den tok pappaen min med hjem så har ikke erfaringer ang. frakt o.l

Har også vært på jakt etter en mountain buggy (oth) fra USA, men nå fikk jeg kjøpt en brukt til god pris her hjemme så da ble det sånn istedenfor.

Når jeg har sett etter vogner begynner jeg enten på e-bay eller fra forhandlerliste på hjemmesiden til vognen. Greit sted å begynne om man leter etter noe spesielt. Oftest ligger jo vognene på samme pris de fleste steder, bortsett fra om det er gode tilbud noe sted.

Så en her som hadde kjøpt en mountain buggy fra ett nettsted som het littlefolks - ettellerannet, overskriften var nettside i USA med mountain buggy eller noe liknende. Du finner det sikkert kjapt,så at de hadde maclaren også. De sendte direkte til norge.

Fant ut selv at om jeg skulle bruke jetcarrier så ble det såpass dyrt å få sendt en maclaren at det ikke var så mye å spare. Men er noen på ebay som også sender til Norge, du kan jo ta en titt der.

Tror ikke det er så mye forskjell på xtr og xt når det kommer til trillekomfort og sittekomfort, så synes du xt var god så liker du nok den andre også. Den kan man også feste bilstol på, og den tåler barn opp til 29 kg, mens xt tåler barn opp til 15 kg.

Ang. det med hjulet på phil and teds, det er litt vanesak å kjøre trehjuling. Når man først er blitt vant med det, så er det myyyyyye bedre enn fire faste iallefall =D

Fetteren min på 6-7 mnd har akkurat fått seg en maclaren techno xt, han sitter SÅ godt i den. Skjønner godt at du går for den!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...