Gå til innhold

sønkad om permisjon.. masse nytt, kluss for en "nybegynner"

Anbefalte innlegg

Gravid i 6.mnd, vært sykemeldt en mnd og kommer til å være sykemeldt fram til permisjonen tar til. Vil derfor ikke få min ferie i sommer..

Hører til historien at jeg kommer til å si opp min jobb under permisjonstiden, da jeg har tre mnd igjen (har tre mnd. oppsigelsestid i jobben). Dette pga arbeidsplassen ikke vil passe meg som småbarnsmor, da jeg vil prioritere annerledes.

Skal nå begynne å tenke på å sende inn papirer til NAV for å ha rett på permisjonspenger. Vi velger 44uker med 100% dekning.

Arbeidsgiver sier de ikke trenger annen bekreftelse enn at jeg sier når termin er samt når permisjon tar til.

NAV skal ha utfylt skjema "krav om ytelse ved fødsle og permisjon" , samt inntekt og skatteopplysninger fra arb.giver og terminbekreftelse fra jordmor/lege, etter det jeg har forstått.

Jeg skal ta mesteparten av permisjonen, men pappan tar de 6 ukene han alene har rett på.

Bør han ta de seks ukene sammenhengene, eks. på slutten av permisjonstiden eller går det an å dele opp slik det passer oss?

Vi kunne nemlig tenke oss en 3 ukers feriereise i januar med lillegullet. Kunne dette blitt gjort i hans permisjonstid mens jeg tar tre ukers ulønnet permisjon fra jobben evt. får overført min ferie fra i år over til januar neste år...?...

Og i og med jeg sier opp neste vår, så vil jeg vel miste all rett på ferie i år 2009?

Ikke direkte enkelt. spesielt ikke når man får dårlig hjelp fra NAV samt arbeidsplassen aldri har tid til å diskutere saken med meg...

Håper noen her inne kan hjelpe meg litt...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...