Gå til innhold

Stikk/smerter nederst i magen?

Anbefalte innlegg

Hallo. Er akkurat begynt på uke 31. I dag, og et par ganger tidligere har jeg opplevd at det gjør ganske vondt (stikkende) nede i magen når jeg spaserer et stykke. Det kjennes veldig muskulært ut (ikke noe mensenaktig), men jeg blir jo litt bekymret. Er det noen som har opplevd det samme? I dag fikk jeg plutselig løs mave også, og jeg har hørt at mange opplever det når fødselen er i gang (!!). Men det gjør ikke vondt når jeg sitter. Erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137917425-stikksmerter-nederst-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dette selv, og har sjekket dette opp, og det er bare at bebisen ligger med hodet ned og vokser, pluss at det kan være at bekkenet ditt løsner.. Jeg har hatt bekkenløsning lenge, men fikk vite at disse type smertene kan komme først nå pga det også, men mest er det fordi bebis ligger med hodet nedi der og vokser;)

Jeg har også hatt det sånn i den siste uka. Kan våkne opp med skikkelig vondt helt nederst på venstre side.. Men var hos jordmor i dag og tutta mi har allerede lagt seg godt til rette nedi bekkenet, så det høres logisk ut at det er derfor:)

Jeg har hatt løs mage lenge nå, men så har jeg så å si konstant kynnere og. Jeg har vondt der jordmora er å kjenner etter hode... hva heter det? oppfor "skam beinet"...Livmorhalsen??

Skikkelig ubehagelig/vondt spes under kontroll når hun skal sjekke å klemme hvor bebissen befinner seg! :) hadde ingenting slikt med nr 1.

Har snart 7 uker(på lørdag) igjen, nå er jeg lei så jeg gleeeeder meg veldig!

Lykke til :)

Annonse

Hei,

tenkte bare jeg skulle si ifra at jeg har fått en annen beskjed. Jeg har også hatt disse stikkene nederst i magen, og jordmor sa at det er fordi livmoren strekkes...babyen vokser og strekker ut livmoren. Noen har disste stikkene og smertene tidligere i svangeskapet også, og det er ganske normalt. Min babis sitter med rumpa godt plantet nedover, så hos meg er det ikke plaseringen av hodet som gjorde at jeg fikk disse stikkene.

Bare en annen teori på saken.....kanskje stikkene og smertene har forskjellige grunner.

Jeg har også fått stikkende smerter nederst i magen, nesten som kraftig "hold" som kommer når jeg går et stykke. Er bare i uke 21, så jeg håper virkelig ikke at hodet har festet seg ennå! Føles jo litt som om det er noe som strekkes, så ble litt betrygget av det du sier om at det bare kan være livmoren som strekker seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...