Gå til innhold

Urnenedsettelse - Noen som har vært med på det ? HJELP.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på det i morgen, men hvordan er det dette egentlig foregår ? Det var ikke noen seremoni i kirken bortsett fra de aller nærmeste, så i morgen blir det en slags minnestund med presten og vi som sto vedkommende nær, men som ikke var i kirken.

Spørsmålet er : Hva skal man kle seg i da ? Det er jo ikke begravelse, men samtidig blir det jo litt det.

Siden det er urne, så er det jo flere uker siden han døde nå...

Hmm, vanskelig dette.

Gjest Zima *2pp*
Skrevet

Da vi hadde urnenedsettelse for mamma hadde jeg på meg vanlige penklær...

Skrevet

På de urnenedsettelsene jeg har vært med på så har man møtt opp der urna skal ned. Har hatt på meg noe ala det samme som begravelseklær. Jeg synes urnenedsettelse er en fin "sermoni" da den ikke er like trist som begravelsen siden man som regel har fått noen uker på seg siden vedkommende døde.

Skrevet

Det er jo som en begravelse. Har vært med på det en gang, da foregikk det på samme måte som en begravelse, sermoni i kapellet, og ut på kirkegården for urnenedsettelse etterpå.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Ja de ønsket kun de alle nærmeste i kirken når det var, for de orket ikke vanlig begravelse. Det var et veldig ungt menneske som døde helt uventet og brått....

Derfor skal de lage en liten seremoni i morgen, der flere er med. Nå har det gått litt tid, og de har fått fordøyd det hele litt.

Jeg må ha med med babyen, men han kler jeg nå bare i vanlige klær. Det er jo 27 grader ute også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...