Gå til innhold

Hvor lenge kan man egentlig harke opp gul/grønt/brunt slim etter luftveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke unormalt med 6-8 uker etter. Av og til skjer det at kroppen trenger en liten dytt i form av antibiotikakur for å komme seg fortere.

Jeg var ute for dette. Gikk til lege 6 uker etter. Da fikk jeg en mild penecellinkur og ble helt bra.

Anbefaler forresten slimløsende etterfulgt av å stå på hodet eller annen opp-ned øvelse. Du tar slimløsende hostesaft, venter en time (ta det gjerne før trening), og så gjør du en opp-ned øvelse i minst fem minutter. Puste dypt og helt ut på hver pust. Host opp gørr innimellom som det kommer.

Jeg har holdt på i flere uker nå og jeg har ikke vært til lege fordi det helt garantert er bare en virusinfeksjon. Jeg har hatt lungebetennelse og da var jeg skikkelig syk, det er jeg ikke nå. Alt tipp topp unntatt hosten og slimet...

Annonse

Startet med virus på meg også, derfor gikk jeg en stund før jeg gjorde noe med det. Skulle til legen 6 uker etter for noe annet og da nevnte jeg denne hosten. Da fikk jeg penecellin. Det kan visst gå over i bakterier etter en stund om kroppen ikke ordner opp. Var noe slikt han nevnte. Hostet opp bare gult slim jeg da.

Vi får se :) Kanskje jeg tar meg en tur om noen uker. Men det gjør ikke vondt noen plasser altså, kun under infeksjonen. Eller om jeg hoster mye så blir det sårt, men ikke noe mer enn det (får ikke til å trene, men det skal jeg gjøre idag. Får jo sjekka da hvordan det står til.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...