Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt var temperaturen 21.9 på det laveste. Synes det er alt for varmt og er bekymret for at mini sover i den varmen, men vi har gjort alt for å få ned temperaturen. Har til og med kjøpt en vifte som vi lot gå store deler av natten, pluss at vi lot vinduet stå på vidt gap, og vi har soverom i første etg. Noen flere som sliter med nattetemperaturen, evt har gode tips til hvordan man kan få redusert den?

Skrevet

skinner sola på vinduet på ettermiddag/kveld? da vil det hjelpe betraktelig å kjøpe en soltett rullegardin da den sperre for endel av varmen..skal selv ut å kjøpe en i dag :)

Skrevet

Vi sliter veldig med temp på natten.. På kvelden er hun varm og på morgenen er hun kald.. Men har merket at det hjelper litt med rullgardina nede på dagen.. Da blir rommet litt bedre temperert på kvelden, og hun litt lettere å kle...Men hun ligger selvfølgelig på det rommet som blir oppvarmet av sola hele dagen.. Har vurdert å legge henne tilbake på vårt rom som er svalere, for sommeren, men.. Ikke gjort det enda..

Skrevet

Kle barnet i ull - det er varmeregulerende.

Luft når det er skygge og bruk tette gardiner når det er sol på rommet.

Skrevet

Vi har rundt 24 grader på soverommet om nettene nå! Skal prøve med rullgardin i dag. Mini var så urolig i natt at jeg tror nok det er plagsomt for ham også ja...

Skrevet

Vi har lystett rullgardin (selvom det bare er morgensolen som kommer på vinduet), vinduet på vidt gap og vifte på rommet.. Allikevel er det 25 grader der når hun skal legges. Men,hun ligger i nesten ingenting og vifta hjelper til å sirkulere lufta om ikke annet...

Skrevet

Vi har kjøpt en lystett rullegardin på jysk. Den er sort, men sølvfarget på yttersiden så når sola steker på vinduet hele dagen trekker den ikke til seg så mye varme som andre, siden den reflektrer sola. D hjelper på, for d er ikke så varmt der nå som tidligere. En vifte kan hjelpe på men d blir ikke nå kjøligere av den grunn, siden den bare snurrer rundt på den varme luften som allerede er i rommet. Så den beste og mest effektive løsningen er å kjøpe aircondition. Men d koster over 3000 tusen da... Og hvis du bruker vifte må du være litt forsiktig så ikke barnet litt rett i vinden... Har du lammeskinn i vogna så kan du legge den i senga. Den gjør d svalere siden den regulerer temp.

Skrevet

hos meg er det 25 grader på det laveste:( gutten min våknet hver time i hele natt, han var sikkert varm! selvom han lå i kun body og uten dyne.. så nå har jeg satt opp en vifte der oppe! i håp om at det blir litt kjøligere der.. den står nå på fullt, og skal ta den ned på det laveste når han legger seg.. og selvfølgelig ikke ha den rett på han..

Skrevet

Vi har alle soveromma på loftet og ble nødt å kjøpe air-condition for ett par år sidenl. Den står å durer ett par tre timer før de legger seg, så står den å går til vi legger oss.. Fantastisk!!! Bruker mye strøm, det er det negative, men ungene sover og vi sover - så det veier opp...

Har varmepumpe med air.con i stua også men da blir jo hele huset kaldt og kulde trekker nedover så det hadde knapt hjulpe.

Skrevet

i går kveld var det 27 grader på soverommet, jeg prøvde alt jeg kunne (luftet når det var skygge og tette gardiner i kveldssola) men det er jo helt umulig å få det kaldere.

Merker jeg må skjekke han heletiden, for det er jo ikke bra når det er så varmt.

Vi har sovet veldig dårlig i natt alle tre....

Skrevet

I ULL? men blir ikke ull klær litt i varmeste laget uansett når tempen er over 20pluss inne?? Hadde aldri kunnet gjort det på dattera mi.. Men sliter med varmen vi også.. Har flyttet ho på sitt eget barnerom, ho har ligget på vårt rom til nå, men det er altfor varmt inne der nå. Vinduet åpent og vifte gående hele dagen lang og på natten. passer på å gi drikke selvfølgelig når ho er våken eller er urolig. Drikker som regel og merker ho blir roligere av det. tette gardiner er sikkert veldig lurt. Må anskaffe oss det , har kun en liftgardin inne der nå... Ligger kun i bleie om natten og et helseteppe/laken. Men sparker det av seg. Ho sov sin 1. rolige lange natt i natt siden det ble hetebølge..

Skrevet

eg måtta ta jenta ut på terrassen i natt, hun var så sinnsykt varm,. bare hylte å skrek.. men det hjalp..

Skrevet

Huff! ikke bra nei.. Husker lillesøsteren min fikk kramper pga overoppheting som baby. Husker hun skrek og skrek... og glovarm.. Du får være på vakt! Ikke enkelt dette med varmen.. Stakkars små..

Skrevet

Vi har dørene til soverommene opp, de er tvers over hverandre, blir litt gjennomtrekk og det hjelper litt. Han sovner i body og helseteppe, tar på dyna når vi legger oss for kvelden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...