Gå til innhold

Fra permisjon til sylmeldt - Hjelp!! - gravid igjen!!

Anbefalte innlegg

jeg har permisjon med mitt første barn framtil 1 aug. Har nå nylig funnet ut at jeg er gravid igjen. I mitt første svangerskap var jeg symeldt store deler av det pga mye kvalme, problemer med ryggen og bekkenet ( ryggen og bekenet er jeg fortsatt plaget med) Har allerede begynt å merke kvalmen, og føler at dette svangerskapet kommer til å bli strevsomt og mye vondt hvis jeg begynner å jobbe igjen i aug.

Har en jobb hvor det er mye gåing og bøying, som jeg vet kommer til å bli slitsomt for ryggen og bekkenet (det er jo derfor jeg sykmeldte meg forrige svangerskap).

Lurte derfor på om det er mulig å gå rett fra permisjon til symelding uten å jobbe først (i aug er jeg ca 2,5 mnd på vei)????

Hvis det er mulig, er det mulig å få sykmelding ut svangerskapet, eller må jeg da gå til legen hver mnd å få ny symelding??

Fortsetter under...

Ja det er mulig å gå rett fra permisjon til sykemelding om du er så syk at du trenger det når permisjonen din er over.. Du kan ikke regne med å bli sykemeldt ut svangerskapet, de fleste leger vil ikke sykemelde for mer enn 4 uker av gangen.. Hør med legen din hvordan han gjør det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...