Gå til innhold

Hurra - til dere som ikke har eggløsning & slitne ivf`ere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dere forstår gleden over å plutselig ha fått eggløsning! Jeg er nemlig hoppende glad, fordi jeg etter mange år har fått den tilbake :)

Jeg vil gjerne komme med noen betraktinger som kanskje kan hjelpe andre. Jeg mener, flere legere sier - at stresset i seg selv, kan gjøre at vi med ulike utfordringer ikke blir gravide ved ivf. Som "vanlige" prøvere ikke får det til når de stresser.

Mann & jeg har vært gjennom ivfkarusellen med alt av opp- og nedturer. Hormoner hit og dit, håp, bekymring, glede og sorg - mest det siste. Da jeg bestemte meg for å ta en pause, var det fordi jeg kjente at dette ikke var bra for meg. Dette hadde hverken kroppen min eller hodet mitt bra av. Modigere og mer forberedt for hvert forsøk, en tålmodig & snill mann, og heiagjeng, men NEI. Dette kjøret som jeg selv har vært med på -- dette ville jeg bort fra. Jeg tenkte "la den stakkars kroppen min få hvile. Gjør noe annet, la livet gå videre". Det var helt herlig å "slippe taket" for en stund. Jeg kommer til å fortsette å ha en pause. Til jeg får lyst igjen. Skal til og med begynne på skole til høsten. Tiden har jeg brukt til å ta godt var på meg & mann og andre elementer i livet. Bla. har jeg gått ned 15 kilo og slappet helt av hva gjelder min forsvunne eggløsning. Og vips, på ordinær gu-kontroll i går, og ut fra det jeg selv har merket - var jammen eggløsningen min tilbake! Om det så er det nærmeste jeg kommer graviditet - så skal jeg nyte og ta vare på følelsen leeeenge.

Anbefaler andre som sliter å ta en "time out". Kjenn etter om dette er bra for deg. Ta en pause fra BIM? Her er det flotte mennesker, både triste og fine historier - men jeg ble hvertfal ganske stresset av dem også. Jeg må tenke, kjenne og erfare selv - og ta det derfra. Og lurer jeg på noe, tar jeg det med ivflegene eller gynekolog. Tårer & grubling får Mann. Det er kjempekoselig å vite om BIM, lese det jeg har lyst til, i passe mengder. Men jeg anbefaler litt mailkontakt privat, slik jeg har med et par av dere her.

god klem til alle slitere her inne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg Drømmefall :o)

Ja det er ingen tvil om at time out burde vært brukt oftere når det gjelder ivf også,mange ville ha hatt godt av det...

Når sant skal sies så har du faktisk fulgt den ideelle handlingsplan nå,

med hormonpause og vektreduksjon:O).To ting som bare lokket frem eggløsningen din igjen.Som jeg håper at det var det som skulle til for dere nå ! Håper sol og sommer,og glade dager med mannen,gjør at det blir full valuta for den etterlengtede eggløsningen ! Det hadde vært en gladmelding jeg ville satt riktig pris på !

Fortsatt fin dag til deg Drømmefall. I dag har jeg bestemt meg for å nyte solen og varmen,og ta til meg de d-vitaminene som er å få gratis for tiden:O)

Klemmer !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...