Gå til innhold

HTS Izi Sleep

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde det til minstemann.. Angret veldig på det kjøpet. Veldig tungt sete! Vanskelig/tungvint å feste i bilen. Sikkert lettere med isofix og base, men det gikk ikke i vår gamle Toyota. ;) Gutten vår ble fort for bredskuldret for setet, så vi brukte det bare i litt over 4 mnd... Vi lånte oss et Maxi cosi på helsestasjonen i stedet for, og var mye mer fornøyd med det... :) Men Izi Sleep er et pent sete da, og det funker sikkert bra for noen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137914856-hts-izi-sleep/#findComment-137915546
Del på andre sider

Er enormt mye forskjellige erfaringer ute å går ettersom jeg har lest.

Det er nok et for tungt sete å gå å bære på, så det blir vel mye også om man trenger et sete som er lett å ta med seg.

Har kjøpt dette setet ser dere, men vurderer å kanskje bytte det til maxicosi med base. Skulle i butikken for å kjøpe maxicosi med base, men så snakket jeg med leverandøren fra hts og han klarte å overbevise meg om dette. Men er litt i tvil. Kommer nok mer til å bli et sete som står i bilen. Hadde egentlig vært greit med et lettere med base.

Men et av argumentene hans var at izi sleep kunne brukes lenger enn maxicosi pga det generelt sett var større. Men leser jo at flere har byttet det ut.

Vanskelig dette her...

-trådstarter

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137914856-hts-izi-sleep/#findComment-137916062
Del på andre sider

Kjøp heller Maxi cosi eller Britax Rømer. Sistnevnte kom best i test nå sist, ble presentert på tv2 forrige uke. Jeg har hatt begge to, og liker Rømer setet best. Det er helt supert for de helt minste barna pga en støttepute som følger med samt at det er kjempe enkelt å stille inn setet. Syns også det er polstret bra i kantene så barnet ligger best der. Maxi cosi er også bra, og fordelen med dette er at det er dette setet de største vognleverandørene tar utgangspunkt i når de lager adaptere til vognene. Til bugaboo passer ikkke rømer setet feks. Jeg ville ikke hatt Besafe setet. Det er viktig at det er enkelt og ikke så tungt. Min sønn veier allerede 10 kg og er såvidt rundtet 8 mnd... og det er tungt å bære med tanke på at setet skal vare til de er 13 kg når setet i seg selv veier så masse. Har hørt om flere som har byttet det ut. Fordelen med izi sleep er jo at man kan legge ned ryggen, men det kommer jo an på hvor mye man skal gå rundt med setet i vogna. de andre stolene blir ikke høye i ryggen i vogner heller da vinkelen blir annerledes enn i bilen hvor setet absolutt ikke skal være i liggestilling.

Tror også særlig Maxi cosi er lettere å selge etterpå

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137914856-hts-izi-sleep/#findComment-137916600
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...