Gjest Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Har lovd ungene ei kanin eller to, alltid ønske meg ei kanin selv så nå har vi sagt ja til ungene.. Men skal en ha to, er det to hanner en bør ha da eller to hunner? Har null planer om begge kjønn og yngling.......
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Jeg lurte på om vi skulle kjøpe 2 jenter, men ble anbefalt kun 1. Da blir de enklere tamme og mere kosete fikk jeg beskjed om. I tillegg vil de ikke nødvendigvis bli venner hvis de ikke er søsken og vant til å være sammen. Naboen her måtte nettopp gi bort 1 kanin da de bet hverandre heeeele tiden.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 jeg hadde 2 han kaniner. men de måtte være i vært sitt bur fordi de bare hadde sex hele tiden... så vil anta at 2 hunkaniner vil gå bedre. men det vet jeg ikke for sikkert, ut over at jeg vet at kaniner liker kaniner
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Hehehe får skaffe to med hvert sitt bur da kanskje....Men ikke en hanne og en hunn nei ;0)
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Vi hadde to hanner. De var søsken og oppvokst sammen. Det gikk igrunn helt greit, men som hun over her skriver, de hadde jo sex hele tiden. De ble ikke spesielt tamme, men det kom nok mest av h eller laber innsats fra jentene. Det var gøy med kaniner de første ukene også dabbet interessen av. Men så hadde de jo hest, hund, katt, lam +++ også da... Vi bor på gård... Våre kaniner bodde i stallen sammen med shetlandsponnien vår, og når han la seg for å hvile krabbet begge kaninene inn og la seg mellom frambeina på ham. Var så kos å se på. Da hesten ble solgt fulgte kaninene med...
Sjokoladekaka Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Skal du ha meir enn 1 kanin, så skaff deg 2 hoer. Dei blir lettare venner. To hannar kan du risikere slåss heile tida, for å markere sjefsrolla. Dette kan også gje seg utslag i paring hos 2 hannar, det er nemlig ei form for å vise kven som er sjefen. Dette er viktigast hos hannar, fordi det er den sterkaste som har størst sjanse hos "damene":) Om du berre skal ha ei kanin, og ikkje har planar om fleire, så skaffar du ein hann. Dette fordi dei som regel er rolegare og meir "omgjengelege" enn hoene. Hoene er ofte litt hissige, om dei ikkje får det som dei vil;)(er det fleire som kjenner seg igjen?)
Kaja_07 Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Vi har to kanininer. En jente og en gutt. De er absolutt bestevennner! Han er kastrert og hun er sterilisert da - ellers kunne det blitt mange barn. De bodde ikke sammen det første året av sitt liv, men de trivdes sammen med en gang vi puttet dem sammen. Kaniner trives best når de er to - iallefall hvis man ikke har tid til dem hele tiden. Lykke til. Kaniner er koselig - men husk at det kan lukte ganske mye av buret. Må vaskes ofte. Vi har de ute nå , orket ikke lukten inn.
Kaja_07 Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 By the way.. hvis du skal kjøpe "baby"-kaniner, så kan man ikke se kjønnet i starten. Så da får du bare kjøpe to og se hva det blir..
kua kalva,drektig igjen Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 hmm....mna ser da kjønnet på kaninene etter 5 uker.....jeg gjør i allefall det. anbefaler ikke to hanner, kan fort bli mye slåssing og rivalisering dem i mellom, men anbefaler en av hver, å kastrer dem
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 Vi har to kaniner, en hann og en hunn. De er søsken, fra samme kull. Hannen ble sterilisert da han ble kjønnsmoden. Da bodde de i to bur en stund. Nå er de verdens beste venner, har lite seksuelle aktiviteter, er kjælne, kosete og trygge med oss. Mye jobb med rengjøring etc, men koselige dyr. Kaniner er flokkdyr, og blir ensomme hvis en bare skaffer en!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå