Gå til innhold

Stemmer det at det fremdeles finnes bygårder i Oslo som bruker utedo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er dette bare noe svada kameraten min har kommet med igjen? Sjekker her jeg..............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på guidet tur rundt i Oslo med klassen for ca.10 år siden, og guiden vi hadde da sa at det faktisk fantes noen bygårder som fremdeles hadde utedo i Oslo... Om det fremdeles er det vet jeg ikke, men det er hvertfall ikke lenge siden det var det!:)

Skrevet

hehehehe

og jeg som snakket med noen fra oslo, som tydeligvis ikke hadde vært uttafor selve gryta noengang. denne personen lurte på om vi i nord norge bodde i gammer og om vi hadde isbjørner gående i gatene. og det var på ramme alvor.

sånn som han snakket hadde jeg aldri for mitt bare liv trodd at det ennå fantes utedoer i oslo.

Skrevet

Så vidt jeg vet, er det fremdeles en "dass-tømmer" igjen i Oslo som tømmer utedoer. De fleste utedoene finnes på de såkalte kolonihage-hyttene i utkanten av byen. Jeg tror det er ytterst få leiligheter igjen i byen som har utedo. Mulig det finnes noen ytterst få igjen på Grunerløkka.

Derimot er det langt fra alle leiligheter som har egen do i leiligheten. I en del gamle bygårder, er det fremdeles do på gangen som gjerne deles mellom de to-tre-fire leilighetene som finnes i aktuell etasje... Men disse leilighetene blir stadig færre. I fjor ble siste leilighet i vår bygård som ikke hadde egen innedo, totalrenovert, og fikk sin egen flunkende nye do!!

Skrevet

en venninne av meg hadde dusj på kjøkkenet og do på gangen, doen delte hele oppgangen...

Skrevet

Står nok en wantoslam igjen i en og annen bakgård i Oslo ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...