Stella82&lilleprinsen08 Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 er det noen av dere som sliter med lite melk, og som gir tillegg i løpet av hele dagen? det gjør jeg. Hvordan gjør dere dette? og hvordan unngå at mini mister interessen helt? han er bagynt å suge kun til det er tomt å ikke mer, å det er ikke snakk om mange minuttene. Vi prøver ut hjelpebryst nå
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Hadde plutselig problem med lite melk, lot snuppa amme hele dagen.. (slitsomt). (årsak for meg tror jeg er medisinbruk) I tillegg pumpet jeg meg skikkelig flere ganger. Dette hjalp, men er ikke helt i mål. Pumper morgen og kveld for å få opp prod.
hallais Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Hei! Jeg har en gutt på 17 dager. Jeg har prøvd opppumpingskur og har ammet som en gal i en uke uten tillegg for å få opp produksjonen, men lillegutt legger ikke på seg av melken min/det er ikke nok så jeg gir tillegg nesten etter hvert måltid nå. Jeg har prøvd hjelpebryst, kopp og sprøyter men synes det er enklest med flaske, da tar måltidet ca en time, noe jeg synes er nok, med tanke på at jeg også har en treåring som vil være med mamman sin. Jeg ammer først på begge sider. Helsesøster sier han fint kan tømme ett bryst på fem minutter slik at det går bra om han ikke spiser kjempelenge, som regel spiser han 15/20 min på hver. Så gir jeg flaske med tillegg etterpå. Har funnet ut at MAM sine tutter er fine for de ligner på brystet og da blir han ikke så sugeforvirret. Jeg ammer ca 7 ganger om dagen, og helsesøster mente at det var nok til å opprettholde produksjonen jeg har nå. Håper du får det til videre!! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 når det gjelder amming og melkeproduksjon er det viktig å gi det litt tid. den første uken etter fødselen handler det om at melkeproduksjonen skal komme i gang og at babyen skal lære seg å ta brystet. men det er viktig å gi det mer tid, og ikke fortvile dersom barnet ikke virker helt fornøyd. det er slik babyen styrer produksjonen. jeg har ammet mine barn og i begynnelsen føles det som om at man sitter ute med puppen hele døgnet rundt. dette vil jo stabilisere seg litt etterhvert. men det vil i perioder komme nye økedøgn. jeg legger ved en artikkel her: http://www.babyverden.no/templates/article____12123.aspx jeg vil også legge til at ettersom barnet blir vant til flasken kan det fort ta lengre tid før det venner seg helt til brystet igjen, i og med at babyen må "jobbe" mer for å få melken ut av brystet enn av flasken. men er man tålmodig nok vil man som regel få det til.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har hatt lite melk med begge mine. I tillegg har jeg treg utdrivningsrefleks. Fikk spray som hjelper litt på dette. Men når det gjelder melkemengden så gi det litt tid og pass på å få i deg masse vann. Små og jenvnlige måltider er også viktig. Fort gjort å glemme å spise sånn i starten med baby. Amme te kan også være til hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå