Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i gang med å planlegge en foreldreaksjon som går ut på å synliggjøre de som er RAMMET av streiken:

"Nå er det på tide at vi som er rammet av streiken gjør oss selv synlige for KS, og samfunnet forøvrig.

Smertegrensen for familiekabalen nærmer seg - la oss kreve at Bergen Kommune gir oss det tilbudet barna våre og vi har behov for og krav på.

Det arbeidet som barnehagene skal utføre er det faktisk kommunen som har ansvaret for. Og de ansatte er kommunens ansatte. Kommunen har et ansvar som går på å løse konflikten med dem!

Men det er lett å løfte på skuldrene til dette ansvaret når vi som tredjepart er så usynlige. Vi blir ikke usynlige om vi slår oss sammen!

Mitt forslag er å hendvende oss med unger, matpakker, barnevogner, bæsjebleier og snørreneser direkte til kommunen -

Dette er i første omgang ett forslag om å møtes utenfor Rådhuset , der byrådet har sitt kontor . Sammen kan vi gå inn til resepsjonen med alle ungene og be om at de gjør jobben sin: VI ER KUNDENE I BUTIKKEN! Gi oss barnehagen inkludert personale tilbake.

Tidspunktet for dette sender jeg dere på mail - og informerer jeg BT og Ba om (event.Tv2+NRK). Så det blir en synligjøringsaksjon!

Vi blander oss ikke i konflikten - men gjør partene i konflikten ( de som må sette seg ved forhandlingsbordet) klar over oss!

Gi en tilbakemelding på mail til meg om det interesse for å delta - og spre beskjeden til andre barnehager/skoler i streik. Jeg får nemlig ikke utlevert navn/adresser fra andre barnehager."

Jeg holder til i Bergen, og tenker en aksjon mot Rådhuset her. Men om det er andre som tar opp hansken i andre kommuner så er det jo supert!!!

Kontakt meg på [email protected] om dere er interessert

Planlegger å lansere et felles tidspunkt - så vi SYNES!

Hilsen Anne Marthe Dyvi - mor til to streikerammede i to forskjellige barnehager i Bergen sentrum!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137912989-foreldreaksjon-pga-streik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er IKKE en aksjon MOT de streikende. Men et krav til kommunen om å tilby oss de tjenestene en kommune bl.a skal stå for: barnehage/skole! Konflikten er mellom KS og de streikende. Ved å synliggjøre 3.parten (unger og foreldre uten et tilbud) må kommunen ordne opp i konflikten: og det er jo med forhandlinger med sine ansatte! Hvem vi er solidariske med går frem av hvem vi krever fra: Kommunen må levere - gjøre jobben sin. Har de ikke tilfredse ansatte klarer de jo ikke det....

det er en synliggjøringsaksjon - synligjjør foreldre/barn, men også de ytelsene som er fraværende for tiden. Det vil gi oppmerksomhet til de streikende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...