Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Noen som vet? Kan det påvises ved blodprøvene de tar ved første legebesøk??
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Symptomer: Hyppig vannlating, tørste Det vanlige er å ta glukosebelastningstest etter uke 22, men urinprøvene sjekkes for sukker ved hvert legebesøk. Hvis det er sukker i urinen på et tidlig tidspunkt, kan glukosebelastningen utføres før uke 22.
Desembernisse Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Vondt i hode, tretthet og konstant tørste er tegn på at man kan ha diabetes. Jeg fikk påvistt litt forhøyet sukkerverdi ved glukosebelatning ved første kontroll. Så hvis du lurer på om du kan ha fått svangerskapsdiabetes er det bare å be om en sukkerbelastning. Ikke noe som sier at man må ha sukker i urinen. Jeg har nemlig ikke det......vis Vet ikke helt hvilke plodprøver som blir tatt ved første legekontroll, men hvis de kontrolerer langtidssukkeret kan det vel kanskje påvises av den:)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Jeg hadde ikke sukker i urinene og langtidsblodsukkeret mitt var fint, men fikk påvist svangerskapsdiabetes alikavell. Jeg misstenkte ikke at jeg hadde det i hele tatt, men i ettertid så ser jeg at jeg tørstet mere.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Flere symptomer? Hvor har man vondt i hodet ved svangerskapsdiabetes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå