Gå til innhold

spør igjen jeg...

Andrea:)

Anbefalte innlegg

Sikkert mange som har spurt før meg, men må bare spørre igjen. Jeg og min samboer har vært prøvere siden mai 2007. Har aldri skjedd noe, hadde et lite håp om graviditet en gang, men ellers har det ikke vært noen tegn.

Saken er at nå er det ca en uke til forventet mens, og jeg lurer på om menssmertene bare kan ha kommet tidligere enn vanlig eller om jeg kan håpe litt igjen... Er små- kvalm på dagene (de siste tre dagene), vondt nederst i ryggen, skikkelig trett og slapp og har såre bryster (kun nippelen). Har også litt oppblåst mage, men det pleier jeg å få noen dager før mensen. Det som er så vittig og som kanskje har satt igang tankene er at de siste nettene, faktisk flere på rad, har jeg drømt at jeg er gravid. Skikkelig virkelige drømmer.

Kjøpte en billigpakke med både el tester og gravitester. Men tror ikke de funker, i så fall har jeg aldri eggløsning.

Tenker så mye på dette, at eksamen i morgen egentlig er glemt. Hvilke erfaringer har dere med disse symptomene som jeg nevner? Tips til noen bra tester som ikke koster skjorta? Er nemlig litt tøft å være student i juni og juli.. hehe.

Tusen takk for svar :)

Fortsetter under...

Hei hei... du har jo veldig graviditets symptomer, så det kan tenkes det er ett lite nurk som ligger og vokser inne i deg.. det rumler og man kan få smerter når det vokser. Jeg syns du skal vente noen dager etter forventet mens. kommer ikke mensen så tar du å tester deg, jeg vil kanskje anbefalle Clearblue testen, og vise den positiv, så avlegger du en tisse prøve å går til legen for å få det 120% bekreftet.

Hvis dette er første gangen du er gravid, så anbefaler jeg deg å ta det med helt med ro til den usikre perioden er over, og prøve å unngå konflikter mellom deg og typen din, tenkte på i forhold til spontan abort, noe som skjedde meg.. Og jeg ble fortalt det at siden kroppen ikke var vant med å være gravid (for å si det sånn) så ble det en heeelt ny ting for kroppen samtidig som det var litt fremmed og da er det ikke alltid celle delingen går som den skal. Alt gikk greit med nurket mitt helt til det kom til utviklingen av hjertet, der stoppet det så det ville ikke slå.

Noe som også skjedde meg var at når jeg og typen prøvde å bli gravide og det var så og si det eneste som var i tankene våre, så skjedde det ikke..(pga stess om å bli det) så la jeg det litt på hylla og tenkte ikke så mye mer over det, men da ble jeg gravid =P

Lykke til videre, får håpe du er gravid da, hvis det er det du virkelig ønsker =)

Ida

Ånei, så vondt å høre om den lille. Hvordan går det nå, er du langt på vei? Er det vanlig å miste på den måte pga stress? Synes det er så trist.

Prøver å ikke stresse med det, men nå har så mange rundt meg begynt å få barn, og jeg har snakket om det såå mye legner enn dem. Føles så urettferdig. Håper så veldig at det har klaffet denne gangen!

Tusen takk for svar og tips forresten. Er det noe jeg bør spise/ drikke for at dette skal gå bra hvis det er noen der inne? Eller noe jeg bør holde meg unna (bortsett fra alkohol da.. slikt skjønner jeg jo, og at jeg må spise folat). Mener om det er noe som kan påvirke nå, eller om det bare er å vente? Ventinger er ikke til å holde ut! hehe. Funker det ikke denne gangen, drar jeg til gyn. Må skje noe snart!

Takk for svar, virkelig godt å høre at det faktisk skjer. Prøvingen føles endeløs! Hadde du mer enn ømme nipler? Har stikkinger på venstre side ved navlen. Hørt noe om stikkinger, men hvor og hvordan? Analyserer mye her jeg sitter og håper.. hehe. Klarer ikke vente med å teste.

Gratulerer forresten :) Lenge igjen?

Annonse

Ikke stress så mye, og som jeg skrev, prøv å unngå konflikter med typen din, dine følelser blir på en måte overført til babyn din.. Hold deg unna alkohol, tobakk, og andre rusmidler. spis sundt, ikke for salte ting da det kan gi deg høyt blodtrykk, og drikk mye vann, og får du mye vann dannesler i bene f.eks så legg en puter under beina så de blir hevet... ellers så er det bare å kose seg gjennom svangerskapet, og synge og snakke med babyn og kose med magen...

Jeg har ikke blitt gravid enda, og er litt usikker på om jeg prøver også.. hehe.. fordi jeg har nettopp fått meg ny jobb, også er jeg nå snart ferdig med skolen.. og noe annet som bekymrer meg litt er økonomien, men som jeg har blitt fortalt så passer det så og si aldri økonomisk og få ett barn, så man må på en måte hoppe i det, men det lønner seg kanskje ikke å få unger hvis ingen av dere har utdannelse og eller jobb...

dårlig økonomi skan tære på forholde...

hehe.. ikke stress ja. hmm, kroppen min stresser nok ikke så mye, men hodet mitt stresser med dette om graviditet hele tiden. Skal prøve å roe meg. Noen dager tenker jeg at nå har det klaffet, jeg bare må være gravid. Andre dager tenker jeg helt motsatt. Hvorfor skulle det klaffe nå? Har vi gjort noe annderledes?

Alkohol drikker jeg sjelden, og aldri mye. Tobakk og rusmidler rører jeg ikke. Kaffe drikkes kun ved eksamenstider (liker det egentlig ikke). Tror ikke det skal bli den største utfordringen. Salt er jeg veldig glad i derimot, og annet krydder.

Tanta kommer alt mellom dag 21 og 29, så vet ikke helt når jeg skal teste. Kommer antagelig til å teste hele denne perioden i mellom.. kjenner jeg meg rett.

Jeg er student og jobber en god del ved siden av. Samboer jobber hundre prosent. Tror heller ikke at man kan være helt klar økonomisk for å få barn, har man mer bruker man mer. Du har jo jobb, og har du jobber i fire uker (stemmer ikke det?) så får du pengestøtte... Hvordan er det med kjæresten? Tror det er noe som ordner seg etterhvert. Man finner alltid løsninger når man er midt oppe i det. Men ikke dumt å planlegge da :)

Jeg jobber bare anhver helg, pga jeg er egentlig ferdig utdanna hjelpepleier, men har tatt allmennpåbygning, så er snart ferdig med almen nå, så etter det skal jeg begynne å jobbe for fult, typen jobber hver dag på jobben sin, så regner med at det er ca en 100% jobb..

Kommer ikke "tanta di" så råder jeg det til å teste deg den dagen du egentlig skal ha ho på besøk, eller dagene etter...

du må si til meg da, om du er gravid eller ikke altså=P

Hei igjen.

Her sitter jeg, ikke fullt så lykkelig og spent denne gangen. Tror nemlig tanta kom i dag. Litt rødt på papiret :( Dermed er det bare å se frem mot å begynne på 14. pp! Tror jeg tar en tur til legen nå, mistet motivasjonen.

Har dere vært hos legen? Hva gjør han for å finne ut av dette? Hva bør jeg spørre om? Glemmer jo alt når jeg er der. Huff, hadde sånn troen denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...