Gå til innhold

forslag til saus/krem e.l til fruktsalat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal lage fruktsalat når en gjeng kommer til meg i morra, har noen forslag på noe godt som jeg kan servere som en kan ha over frultsalaten? så kjedelig med bare is....

Fortsetter under...

Skrevet

Sabayonne er godt på fruktsalat. Eggedosis av eggeplommer og sukker vispes over vannbad, tilsettes så hvitvin i rause mengder. Vispes videre over varmen til den tykner igjen. Serveres luken eller kald. Nyyydelig! Bruker ikke oppskrift selv, google kan du gjøre selv om du er intr og vil ha oppskrift:-)

Skrevet

Jeg synes det er godt å lage en dressing til fruktsalaten. Litt annerledes enn hva de fleste er vant til, men blir veldig godt. Det er ganske enkelt en krydret sukkerlake som avkjøles og blandes med frukten. Du har 1,5 dl vann i en kjele sammen med 3 ss sukker, 1 kanelstang, 4 knuste kardemommefrø og 1 nellikspiker. La småkoke et par minutter. Ta av varmen og rør inn saften av en appelsin og saften av en sitron. Avkjøl og sil, og bland med frukt. Dryss gjerne over revet kokos som du har ristet i ovnen, evt ristede hakkede nøtter, rett før servering. Med den krydrete dressingen trenger du ikke så "spennende" krem, det holder med f.eks. vaniljekesam eller yoghurt naturell. :-)

Skrevet

Jeg elsker vaniljesaus på fruktsalaten. jammis :-)

Skrevet

Pisket kremfløte blandet 50/50 med melonyogurt.

Skrevet

Råkrem!! Eggedosis av eggeplommer og sukker blandet med pisket krem. Må blandes akkurat rett før servering!

Annonse

Skrevet

Kesam med vanilje ^^ det er snadder!

Skrevet

Vaniljesaus og krem blanda halvt om halvt ca. Kjempe godt på fruktsalat:)

Skrevet

Jeg pisker creme fresh med melis og litt vaniljefrø/vaniljesukker. Man kan også ha i litt revet sitronskall/limeskall! Kjempegodt!! Passer også til sjokoladekake ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...