Gå til innhold

til dere som hadde fått kanin unger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi fikk kaninunger hinn dagen, to stk... begge døde... nå etter noen dager kom det 3 stk, og denne gang har moren gjort klart rede, med pels og høy, de er hårløs øg aktiv, håper de overlever denne gang, det virker jo som hunn nå har gjort det riktig. men det som jeg lurte på er, skal han kaninen ut av burdet, eller skal den bare være der? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skal ta hannen ut derfra, moren kan drepe ungene sine om hun føler at det er utrygt. Vet ikke om hannen kan drepe de også, men ta iallefall han ut derfra

Skrevet

Ring til veterinær.

Skrevet

ok de er jo masse med hverandre mor og far... litt rart om en skal ta hannen ut og. men du vet dette sikkert?

Skrevet

det kunne jeg selvsagt gjort... tenkte kanskje det var noen som hadde fått unger før...

Skrevet

Husk: Det er mange som kan ha fått unger, men likevel ikke har vært kompetente.

Det beste er alltid å ringe til veterinær, de kan gi et svar + enda flere tips! :)

Sa det ikke for å være frekk altså..

Er bare at jeg liker å virkelig være på den sikre siden, og sitte med god samvittihet etterpå.

Skrevet

Hannkaninen SKAL ut. Det so kommer til å skje er at moren eter ungene ellers.

Skrevet

Ut med hannkaninen og evt andre hoer i buret. Mor og barn skal ha det helt rolig, ikke la ungene styre for mye med kaninungene de første ukene.

Skrevet

vil bare si det jeg også, hannkaninen SKAL ut, dette vet jeg, drevet mye med kaniner før i tiden, satt mange kull på de også. Kaninmammaen bør egentlig være aleine hele tiden, drektighetstiden er bare 28- 30 dager, og hun kan bli gravid på nytt rett etter fødselen. det beste er å ha de fra hverandre og la de være i samme bur om de skal parre seg. du kan se om han "får det til" ved at han etter intens jokking på henne grynter og faller om sidelengs av henne. Da vet du at det kommer unger om en mnds tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...