Gå til innhold

Svangerskapskurs/Barselgruppe Rena/Elverum?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne spørre her siden det er her Hedmark-folka er. Jeg bor på Rena , og venter mitt første barn i august, og har fast jordmor på Elverum, men fikk visst ikke noe tilbud om svangerskapskurs der, fordi det var fullt med elverumfolk. Noen som vet om andre kurs som har ledig plass?barselgruppe sa jordmor at jeg måtte skaffe meg selv på Rena. Noen som har peiling, eller som står i samme situasjon?

Fortsetter under...

Hei. Jeg bor i Elverum og deltar på svangerskapsgruppe (de kaller det ikke svangerskapskurs, er 3 kvelder mot slutten på svangerskapet - jeg har 2 måneder til termin og er vel sistemann på gruppa vår) på helsestasjonen her. Synes det er litt rart at du får gå til jordmor her, men ikke svangerskapsgruppe, men det er vel en ordning de har.

Men om du går på nettsidene til Babble, www.babble.no, og videre på "nyheter" så står det der at de har fødselsforberedende kurs. Det står ingenting om når dette er, så jeg vet ikke om de kjører det fortløpende, når de har fått mange nok deltakere eller hvordan de gjør det. Men en telefon for å spørre kan vel ikke skade.

Ellers er vi flere som møtes til Bim-treff i Elverum, så du er velkommen til å slå deg sammen med oss :-) Vi ligger på litt forskjellige steder i løypa, noen har fått sine søte små allerede, mens noen av oss venter i spenning fortsatt.

Heisann Rena jenter:)

Jeg er fra og bor på Rena. Fikk gutt nr to 12. Mai. Dere trenger ikke bekymre dere for barselsgrupper dere får invitasjon om det fra helsestasjonen. De er veldig flinke til å få med folk.

Har vært kjempe fine barselsgrupper her som fungerer kjempe godt.

Helsestasjonen arrangerer de første og så tar vi over styringa selv.

Gleder meg til å bli kjent med dere iløpet av høsten:)

• 4 uker senere...

Så hyggelig med så mange babyer på Rena:)

Det blir artig å møtes ut over høsten.

Jeg og flere fra Elverum har hatt gravid treff i hele vår, vi fortsetter med det ettersom magene blir borte også.

Heng dere på! Hyggelig å blir kjent med nye folk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...