Gå til innhold

Skal til jordmor imorgen, noe jeg bør huske på?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til jordmor imorgen for første gang, uke 33 imorgen. Jeg har fått beskjed om å ha med urinprøve/ ta en der, + ta med helsekort for gravide. Jeg har også en notatbok jeg har brukt litt som dagbok osv som jeg har skrevet ned litt spm og sånn i, men alle sier til meg at det er så flott å gå til jordmor for hun har så god tid osv... Men jeg vet ikke hva jeg skal bruke tiden til, hehe.... hva skal jeg spørre om osv....

Spennende om hun kan si litt om barnet, hvordan den ligger og om den har festet seg osv osv...

Har dere noen tips eller gode ideer? Jeg er gravid for første gang, men det skjønte dere sikkert , hehe :D

Fortsetter under...

bare dra dit og se hva som skjer!:) Første gang hos JM er jo for å bli kjent, og evn få snakket om ting du lurer på osv... Tror den tiden du har hos henne vil fly! det opplever jeg iallefall:) (jeg går annenhver gang til JM og lege, veldig fornøyd med det)

skal du til JM tilknyttet sykehuset/fødeavd eller helsestasjon?

Jeg skal til jordmor på helsestasjon.

Tenkte å høre med henne ang sånn rundtur på fødeavdelingen og sånn, gjerne med samboeren min, er det hun som har med det å gjøre, eller er det kanskje kun de som er tilknyttet sykehuset det da....

Og i og med at det er ferietider nå snart, så får jeg sikkert litt vikarer osv etterhvert, evt bare bytte til en knyttet til sykehuset? Får høre med henne imorgen....

Tusen takk for svar :D

hun vet sikkert hvem du skal kontakte iallefall. sikkert lurt å ta en tur innom føden sammen med samboer. vi skal det i slutten av mnd, fint om han er med og får se hvor vi skal være - så blir det ikke så fremmed midt i stresset senere;)

Jeg går til JM tilknyttet føden og har allerede satt opp de neste tre-fire avtalene pga ferien som kommer. veldig mange som blir sendt dit av legene sine og jordmødrene ute i kommunen... Får bare håpe du ikke må lide veldig pga ferieavviklingen da:) Det gjelder for alle oss med juli-termin egentlig!

Lykke til da!:)

Tusen tusen takk for svar :)

Jeg skal avtale timer fremover jeg også tenkte jeg, så får hun avgjøre hvor d blir ;)

Ja ang ferie ja, har hørt at sykehotellet vi har her er stengt hele juli bl.a. så vi får bare ta alt som d kommer. Men da er det kanskje lurt å være førstegangs for da vet vi jo ikke helt hva vi går til uansett, hehe ;)

Lykke til alle sammen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...