Gå til innhold

Hva liker dere best, Emily eller Ariel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kanskje ingen av dem?

Noen tips til andre navn i samme "sjanger"?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ariel - For mye havfruen + at det er et mannlig navn, også..

Hva med Marielle? Det er bedre..

Emily er også flott, liker det best av dine. Men liker nok Emilia bedre, det er fantastisk vakkert!

Hva med:

Vida

Enea

Emira

Erica

Keyla

Ava

Vilja

Skrevet

Emilia syns jeg blir litt for mye poppis....syns det er så mange som heter det og Emilie...

Derfor liker jeg Emily bedre:)

Keyla og Ava likte jeg godt! :)

Er viktig for oss at det er ett navn som lett kan uttales på engelsk.

Ariel er vi veeeelig usikkre på, men jeg har falt helt for det! Jo mer jeg tenker på det, jo mindre havfrue tenker jeg, hehe.

At det også er ett mannlig navn tenker vi ikke så mye på..er jo mange navn som er det.

Takk for svar, og gode forslag! :)

Skrevet

jeg syns Ariel er nyydelig! men de fleste vil vel si Emily fordi det er mest brukt/ kjent. jeg liker Ariel best av motsatt grunn.. gøy å være litt original syns jeg :)

Skrevet

Ava er fantastisk vakkert! Vi har fått utrolig mange gode tilbakemeldinger på navnet :-) Vi uttaler "A-V-A", rett frem, mens jentas mormor, som er fra USA, sier "EIVA" - helt nydelig det og:):)

For oss er det viktig at det klinger bra i internasjonal sammenheng:-)

Arielle er jo kanskje en litt bedre stavemåte, for å skille fra Ariel, guttenavnet? Men det er flott, Mariell kan kanskje være et alternativ?

Skrevet

Mariell(e)..nja..jeg vet ikke. Ser for meg en frekk liten bimo-jente som mobber alle de andre.

Jeg kjenner en slik Mariell nemlig, så det navnet tror jeg nok er ødelagt for min del...

Men å skrive Arielle er jo også en mulighet :)

Men kan man risikere at folk uttaler navnet A-r-i-e-l-l-e da? For jeg liker jo veldig godt den "rett-fram-uttalen" :)

Ja, jeg tror nok samboern min også kommer til å like Ava, så det havner nok høyt oppe på listen!

Vi vil ha ett kort enkelt navn, siden babyen får 2 etternavn.

Til deg Tyra85:

Jeg holder også en knapp på Ariel nettopp av den grunn at det ikke er så vanlig!

Men trodde Emily også er ganske uvanlig? Det er vell ikke blandt de mest brukte navnene.

Skrevet

Nå har jeg "smakt" litt på Ariel, og det er faktisk fint. Men uttaler du/dere "A-riel" med trykk på A'en eller ArieLL med trykk på L'ene?

I så fall, om dere vil si : AriELL - ville jeg skrevet Arielle. Men som "Aaariel" ville jeg skrevet Ariel rett frem.

=)

Skrevet

Vi sier A-riel, med trykk på A'en. :)

Derfor er jeg liiiitt skeptisk til den andre skrivemåten, Arielle.

Skrevet

Da ville jeg skrevet Ariel. Synes også Ariel, med trykk på A'en, er finest. =)

Skrevet

Emily er finest =)=) Ariel er lite pent + havfrue + guttenavn..

Skrevet

Av Emily og Ariel vil jeg si absolutt Emily!

Synes Ariel blir altfor mye 'Little Mermaid' for en liten jente. Selv om dere som foreldre assosierer mindre og mindre med det, så gjør nok ikke alle de andre barna i barnehagen og skolen det.....Ikke avgjørende selvsagt, men det kan jo blir slitsomt og ukoselig i en god del år for henne da?

Emily er nydelig og fungerer supert på begge språk.

Ava/Eva er nydelig og fungerer supert på begge språk.

Ellers så synes jeg at Kayla er et utrolig fint navn som fungerer supert på begge språk. Kjenner en flott jente som heter det.

Skrevet

Ja, jeg falt også litt for Kayla. :)

Men jeg har en søster som heter Kaia...blir kanskje litt for likt?

Skrevet

Det ville ikke stoppet meg. Hvis du het det eller noen av dine andre døtre ville det kanskje blitt litt for mye, men ikke tanten til jenta. Ville betenkt meg hvis søsteren min hadde akkurat det samme navnet som jeg likte til datteren min, men at det er litt is 'samme gaten' ville jeg ikke betenkt meg over. Litt oppkalling på en måte..?

Kayla er hvertfall fantastisk nydelig!

Skrevet

Kayla er fantastisk nydelig, ja! :-) Uttalt som "KEJLA" :-)

Skrevet

Emily er veldig fint. Ariel er også ganske fint, men må tygge litt mer på det pga den lille havfruen Ariel.

Skrevet

Begge navnene er veldig fine, men tror jeg like Emily best..

ariel er også pent, og jeg ser ikke på det som et guttenavn selv om det kanskje blir brukt som det i noen land..

Evelina

Lilly

Emma

prøvde å komme på navn litt i samme rettning, men kom ikke på så mange nå

synes også ava som nevnt over er et kjempefint navn!

Skrevet

Jaaa , Lilly er også nydelig! :)

Men på min dialekt blir det litt "tungt" å uttale.

Ender mer opp som Lilli på en måte...så er litt usikker pga det.

Emma blir litt for poppis for meg...vil ikke ha navn som "alle andre" har rundt omkring her jeg bor.

Evelina liker jeg også, har faktisk også tenkt litt på Evelyn, å det er jo litt i samme bane.

Ava har jeg absolutt bitt meg merke i :)

Nydelig og enkelt navn.

Ikke bare enkelt å finne navn nei...

Men vi blir nok enige tilslutt tenker jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...