Gå til innhold

Da har jeg vært på priv. UL, for å sjekke opp

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en blødning på fredag, som stoppet opp og det kom ikke mer blod senere i helgen. Var imidlertid engstelig for at det skulle være noe galt. Har jo to friske jenter, og da de lå i magen merket jeg liv tidlig, både første og andre svangerskap. Så når jeg plutselig begynte å blø, 16 uker på vei, og ikke kjenner liv, er det jo godt å få en ekstra undersøkelse. Snakket med jordmor på tlf, og hun ordnet time til UL for meg hos en privatpraktiserende gynekolog hun anbefalte. Og der fikk jeg se en skjønn liten baby, helt perfekt, og akkurat så stor som ventet. Morkaka mi ligger på fremre vegg denne gangen, så det forklarer jo at jeg ikke kjenner stort til liv. Ikke noen blodansamling eller tegn til noe unormalt, så nå er jeg lettet! Gravide kvinner har visstnok så blodrik livmor, og et blodkar kan lett briste, så det var nok bare det som hadde skjedd. (Uten at jeg hadde hatt noe samleie først). Forresten spurte han om jeg var interessert i å vite kjønn. Ingen har tilbudt meg det i tidligere svangerskap, så jeg ble jo for nysgjerrig til å takke nei. Det ser ut til at vi skal få en gutt:-)

Fortsetter under...

Åååh så flott at alt gikk bra. Nå har du jo ikke hatt det så enkelt før, men du vet.. alt ordner seg for snille jenter :)

Jeg var på privat ultralyd på tirsdag og fikk vite at det var ei jente, og jeg som hadde så på følelsen av at det ble gutt.

Ordinær ultralyd 17. juni så det blir spennende å se om vi fremdeles får samme termindatoen.

Kos deg masse med pjokken, jentene dine kommer til å bli overlykkelige!

klem

Ut fra mål på lårbenet var terminen 15. nov, men ut fra hodemål 19. november. Min egen termin er 18 nov. pga 31-dagers syklus. Endelig termin blir bestemt på ordinær ultralyd 18. juni. Hvis de også mener det er en gutt denne gangen, våger jeg kanskje å kjøpe noe lyseblått. Tror det liksom ikke helt før jeg ser det, og da mener jeg når babyen er ute! Det er jo så mange her inne som forteller at de fikk det motsatte av hva de ble betrodd ved ultralyd...

Men kvalmen har gitt seg tidligere denne gangen enn ved de forrige to... så det er jo litt annerledes denne gangen...

Jentene vil allerhelst at det blir jente, lillesøster, men jeg forteller dem at det kan jo hende det blir gutt, selv om de ønsker jente. Prøver å vinkle det litt mot at hvis det blir gutt, så har vi jo en prins i familien. De er jo så opphengt i prinsesse-ditt-og-datt for tiden, og da passer det jo med en prins. Tror det kan endre barnas holdning ift gutt :-)

Gleder meg til neste ultralyd!

Det er helt topp å ha jente, du kan glede deg! Klem

Jeg har også fått foreløpig termin 15. november, men finner ut mer nøyaktig dagen før deg. Det blir spennende å se. De sier jo at om det ser ut som en gutt så blir det stort sett alltid gutt, men om det ser ut som jente kan det likevel bli gutt. Så jeg gleder meg til å få kjønnet bekreftet om to uker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...