Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg brev om at søknaden om å overføres fra Porsgrun til Riksen er avslått. Grunnen de oppgav var at de ikke har kapasitet til å overta paienter som allerede har startet behandling ved andre offentlige klinikker.

Jeg er ikke ute etter å krangle om grunnen, men dersom dette er deres policy, syns jeg det er litt rart at ingen har kunnet opplyse om det tidligere? Hverken gynekologen som skrev søknaden, Porsgrunn som har sagt de kunne sende over journal, eller Riksen selv når jeg har ringt for å høre om hvor søknaden lå i løypa, og om de ville ha journalen fra Pors?

Vi stod over ny egguthenting i Pors for å heller ta resten av løpet på Riksen, det betyr flere måneders forinkelse på neste runde! Det var vi forberendt på å "ofre" for å bytte til Riksen, men nå ble jo forsinkelsen for nothing.

Ble litt matt nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg er sjokka på dine vegne,

da jeg vet det ikke har bydd på problemer for andre.

Men de andre jeg snakker om byttet mellom 2 andre offentlige klinikker.

Så det må jo være der det ligger...

Latterlig dårlig gjort :o(

Skrevet

Nå skjønte jeg ikke hva du mente, Riksen og Porsgrunn er jo også to offentlige klinikker? Eller er Riksen i en klasse for seg, slik at det kanskje ville gått å bytte fra Pors til Ullevål?

Noen som vet noe om det?

Før vi søkte spurte jeg her inne om noen visste noe om overførsel, men fikk inen svar, så jeg blir veldig glad hvis noen øser av sin visdom her:-)

Skrevet

Det jeg mente var at det ikke burde være forskjell mellom offentlige klinikker,men at det tydeligvis er det like vel...

Vet nemlig av noen som har bytta fra st.olav og til UNN(Tromsø) og omvendt,så da skulle ikke bytte for deg i teorien være noe problem heller...Ville sjekka ut Ullevål jeg var jeg deg,hvis det kan være aktuelt for deg.

Lykke til !

Skrevet

Jeg spurte om å få bytte fra Ullevål til Riksen, det fikk jeg ikke. Man får ikke lov til å bytte hvis man først har startet behandling et sted, var svaret jeg fikk....

Skjønner ikke hvorfor, utrolig teit.

Skrevet

Jeg rikgte Riksen i dag, og der sa de at det var policy. Jeg skjønner fortsatt ikke at de ikke kunne opplyst om det tidligere, og at ikke dette er noe som annet helsepersonell vet, f.eks henvisende gynekolog og folka i Pors.

Etter noen turer til Porsgrunn merker vi at reiseveien tar på, særlig når vi vet at vi kunne nådd både Ullevål og Riksen på ti minutter hjemmefra angrer vi bittert på å ha valgt Pors med drøyt to timer i bil hver vei.

Valgte pga av at det visstnok skulle være "mindre samlebåndfølelse", men hvor ille kan det være de andre stedene,? i Pors har jegvært på innsett to ganger og vært ute i bilen igjen 25 minutter etter at vi ankom, men litt margin for ikke å være for seine...

Skrevet

PS. skal vi etterhvert ha søskenforsøk og være bundet til Porsgrunn skjønner jeg ikke hvordan vi skal rekke opp og ned i barnehagetid, for enten har vi måttet dra hjemmefra før sju, eller vært hjemme etter fem.

Noen som vet om denne "bli der du er" polpcyen gjelder senere forsøk også? Det gjør vel kanskje det hvis man har fryseegg et sted...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...