malleleo<3 Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Jeg er så glad jeg fant ut om denne siden, lurer på så mye nå som jeg er gravid og jeg vet ikke omgraviditet oppleves anderledes av overvektige. Jeg gikk på bailine før jeg fant ut om graviditeten og var da gått ned til 109(170cm). Jeg slutta for 2 uker siden, med både diett og muskelstimulering da det ikke er bra. i dag veide jeg 110. Skal gå flere turer og fortsetter å spise sundt o grovt. det første jeg kommer på å spørre om noen har erfaringer med er: kommer magen ca samtidig som hos normalvektige? vil svanerskapet bli mer vanskelig? *føler meg lost* 7+1
Mersa og gutta <3 Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Hei! Gratulerer!!! :-) Svangerskapet til oss overvektige er nok like forskjellig som hos andre, noen synes det er fantastisk fra begynnelse til slutt, mens andre synes det er grusomt tung og får mange plager! Min mage kom senere enn hos andre. Ble liksom bare mer tjukkismage i begynnelsen om du skjønner. Nå (26+4) så har jeg tydlig gravidmage, men under den er det litt "forkle" mage.. Er andre gangen jeg er gravid. Første gangen hadde jeg ingen plager, var bare dritlei på slutten. Et flott svangerskap! Denne gangen har jeg vært kvalm i 3 mnd, tåler fremdeles ikke f.eks bæsjelukt (har knapt byttet bæsjebleie på sønnen min siden januar! bare brekker meg og spyr!!) og nå har jeg bekkenløsning, over hode ikke noe kjekt! Har og begynt å få vann i kroppen :-S Første gang gikk jeg opp tilsammen 14 kg, ligger ann til å komme litt under det nå. Gikk av alt innen 6 mnd etterpå. En venninne av meg som og er overvektig gikk ned hele svangerskapet (litt misunnelig på det igrunn!) Er vanlig å ta glukosebelastning i løpet av svangerskapet fordi man har større sjanse for å få svangerskapsdiabetet når man har høy BMI (for da MÅÅÅ man jo spise skikkelig usunt og ikke trene må vite!) Beste tipset er å spise normalt, drikke masse vann, og mosjonere det du orker. Og har du normal vektoppgang, lukk ørene for alt maset rundt vekten din disse 9 mnd!!
Juli jente Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Jeg veide 117kg ved starten på denne graviditeten. magen min kom til syne rundt uke 12. jeg har i hvert fall ikke hatt ett vanskelig svangerskap. har ikke noen spesielle svangerskapsplager eler noe. og vekten har nådd 119kg, og jeg er i uke 36.. Gratulerer så kjempe mye med graviditeten og lykke til på "reisen". =) Her inne er det bare å spørre og grave om alt du måtte lure på. =)
malleleo<3 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2008 takk for svar:) det er betryggende å høre at alt går som normalt selv om man har noen ekstra kilo på kroppen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå