Gå til innhold

Hvordan blir magen etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på det samme, er nå 6 uker siden snittet og den er fremdeles ganske stor. Når kan jeg starte å trene? Har hørt tre mnd, men er det dersom du trener bare mave? eller annen trening også.... Klarer ikke vente med å komme igang.

4 uker etter mitt KS og magen er litt hengete rundt magepartiet ennå. ER også utolmodig på å begynne å trene snart, men fikk beskjed at det skulle vi diskutere ved 6 ukers kontrollen og da regnet legen med at det ville ta yttligere 6 uker før jeg kunne begynne med lett trening.

På svigerinna mi tok det ca 9 mnd før magen var så normal som det gikk å få den igjen.

Er nå snart 3 år siden jeg tok hastekeisersnitt - og magen blir nok aldri som før igjen. Nå er mitt arr ca 10 cm under navlen...altså - over trusekanten.

Arret er skjevt og huden/fettet er "bulkete" rundt det... Nå har jeg kjøpt meg rockeringen alle snakker om - og magen begynner å bli flatere (ikke at jeg har stor mage fra før av da,men...)

Men hastekeisersnittet redde jo tross alt livet til datra mi - så da blir det bare en bagatell =)

Annonse

Ser egentlig akkurat lik slik som jeg har gjort etter de andre fødselene. Det er i dag 3,5mnd. siden snittet og jeg har 5 kg igjen å ta av. Regner med at jeg blir å se ut slik som jeg gjorde så snart jeg får tid til å trene.

Uansett skal jeg si at jeg ikke bryr meg noe særlig om hvordan jeg tar meg ut. Er lykkelig for å ha berget livet, for min lille datter og at mine to gutter slipper å vekse opp uten mor.

God sommer

Nå er det 4 mnd siden mitt haste-ks, og den ser nogenlunde normal ut, er bare litt ekstra på sidene. Magen er også mykere enn den var, men det er vel pga magemusklene. Har egentlig hatt noen rar mage, men den var jo ganske myk i begynnelsen. Tar litt tid før hud og muskler er som før.. La på meg 20 kg og har nå 1-2 kg igjen. Magen er det som er igjen å jobbe med.

Jeg har bare løpt! Kan nok være lurt med litt situps snart tror jeg.. Lykke til ;)

• 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Det er 10 dager siden jeg fikk mitt ks! Magen min er slapp når jeg klemmer på den, men er likevel blitt flat igjen! Den er fakaktisk nesten flatere enn hva den var før svangerskapet! Men nå skal det nevnes at jeg verken var stor og at lillegutt kom 9 uker før tiden! Har heller ikke hatt problemer etter oprasjonen og var oppe å gikk så fort narkosen var ute av kropen og kateteret tatt=)

Hei

hadde ks for 2 år og 3 mnd siden og på nytt for 7 mnd siden.

Magen er ikke som før det skal sies, har en svæææær pølse som ghenger over arret, og har lett for å få eksem under det. Arret er også relativr stort og litt "hissig" dette var det også før ks nr to, og da var det 20 mnd siden det siste.

Men som andre sier, det reddet livet til begge mine så da gjør det liksom ikke noe.

Og vil også si at denne pølsen er noe jeg ikke har klart å trene bort, for det er hud som har blitt rar etter operasjonen

• 2 uker senere...

Det er tydelig på svarene her at det er veldig individuelt. Jeg tok ks for 5 uker siden og har fått tilbake en relativt flat mage. Ikke noe hud eller mage som henger over arret. De første 3 ukene så det ut som om jeg var 7 mnd på vei der i mot! :P

Jeg har ligget mye på magen helt fra begynnelsen for å hjelpe livmoren til å trekke seg sammen også, noe som blir anbefalt for de som har tatt ks.

• 2 uker senere...

Annonse

Min mage har blitt normal ganske raskt etter begge mine KS. Begynte å trene så smått med mageøvelser allerede på barsel. Fikk en oversikt over diverse mageøvelser som kunne gjøres fra fødselslegen som tok KS'et.

Trente som normalt med både kondisjon og styrke etter 5 uker med nummer 2, tok litt lenger tid etter nummer 1.

Jeg hadde på meg mine egne dongeribukser på vei hjem fra barsel etter 3 dager med nummer 2, men da trente jeg mer underveis og før svangerskapet også enn med nummer 1. Magen gikk seg utrolig fort til, den er like flat/muskuløs nå som før jeg startet med nummer 1. Alltid vært glad i å trene, så jeg var glad for å komme raskt i gang igjen.

• 2 uker senere...

Magen blir annerledes etter en graviditet uansett. Min mage er enda ikke tilbake til normalen 4 mnd etter snitt, men tror ikke dette har noe med snittet å gjøre. Snakket med mange som har født vaginalt og som har samme problem. Jeg har ikke noe overheng eller hevelser rundt arret, men magen er generelt slapp over det hele.

• 2 uker senere...

Jeg tok keisersnitt for 2,5 år siden. Trente håndball i begynnelsen av svangerskapet, så følte at jeg hadde greit grunnlag, men etter keisersnittet hadde jeg ekstremt store sårsmerter og null magemuskler. Kom meg ikke opp av senga før over et døgn etter inngrepet.

Begynte å gå litt pent de første dagene etter jeg kom hjem. Magen var skikkelig pløsete og dissete. Jeg følte meg rett og slett ganske tjukk egentlig. Det sies vel at man bør vente 6-8 uker før man gjør de store kraftanstrengelsene.

Men for min del så synes jeg ivertfall det har vært veldig effektivt å gå fort med vogna, så man blir svett. Det forbrenner mye. I tillegg er jogging også et godt tips. Hjelper veldig på å styrke magemusklene. Den løse huden vil nå alltid være der, men selve pølsa ble ivertfall borte på meg.

Ha tålmodighet, begynn rolig og øk på etterhvert som kroppen blir piggere:)

• 3 uker senere...

Jeg følte at magen var flatere enn den noensinne hadde vært etter fødselen (mannen derimot lo litt av det da...)... kanskje ikke rart man føler det etter 9 mnd med en voksende ball foran! Så bortsett fra arret etter haste-ks er magen iallfall som før om ikke bittelitt flatere (får nå se hvor lenge det varer etter at jeg slutter å amme...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...