Gå til innhold

HVOR kjenner dere babyen..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner det litt her og der. Under navelen er nok ganske vanlig og nok der man kjenner det først, så det er sikkert barnet du kjenner. Jeg har det slik at jeg noen ganger kjenner babyen snur den seg og da kan jeg kjenne den ligger lenger opp. Og når jeg legger meg ned på sengen om kvelden så endrer babyen gjerne posisjon og da kjenner jeg at han tumler rundt. Jeg kan også se at han beveger seg fordi magen beveger seg.

Jeg kjenner mest spark inn mot ryggen om dagen.

Kjenner også nederst foran på magen og kjenner sparkene med hånda om jeg legger hånda på..

Om jeg ligger på ryggen på kvelden kjenner jeg ofte spark rett opp mot navlen og da ser jeg magen flytte seg,og man SER hvert spark (veldig koselig)..

Det er nok babyen du kjenner

Kjenner babyen mest under navlen og på høyre og venstre side for navlen. Har ei jenta som har lagt seg makelig til i tverrleie...som i en hengekøye. D virker som hun trives der og både jeg og jordmor er spent på om viljen til å snu seg er tilstede. Innen 1. juli bør d ha skjedd...:) D er nok babyen du kjenner du også ja....

Jeg kjenner også mest rundt navlen.ingen tvil om at det er babyen jeg kjenner i alle fall. H*n spreller noe veldig inni der.... Kan jo faktisk se at magen beveger seg når det sparker, og kan kjenne det utenpå om jeg legger hånda på magen. Er i uke 27 nå.

Men burde ikke alle med termin i september kjenne tydlig liv hver dag nå? (jeg har kjent liv siden ca uke 17)

Annonse

Igrunn enig. Har også kjent tydelig liv siden uke 16-og för det litt sporadisk..

Det sies jo at det er vedlig individuelt og det er sikkert ingen grunn til bekymring for de som kjenner lite liv,men tror flesteparten med termin i september kjenner bra liv

Min tumler rundt mest rundt bukselinningen (der den pleide å være) og de fleste sparkene kommer også der. Har enda til god å kjenne noe over navlen, men det hender det er noe like under. Har også sett at magen beveger seg utvendig og kjenner liv hver dag, men det varierer litt hvor mye.

Hei!

Eg kjente lenge "bare" liv helt nede under navlen...så plutselig for ca 3 uker siden begynte eg å kjenne babyen veldig langt oppe på venstre siden, var kjempe snålt:) og utrolig herlig selvfølgelig:)

Fra bare å kjenne liv langt nede til å omtrent ha beina rett under ribbebeina he he (er forresten 25+)

Men det har nok veldig mye å si hvordan barnet ligger og hvor morkaken er...og så sies det jo at de gjerne finner seg favorittstillinger inni der:)

Tror også det er babyen du kjenner:)

heia! Dette er svangerskap nr 2 for meg. og som foje gang har jeg en liten turbo i magen. er i uke 27+5. bebieb sparter oppe mot ribbena på høyre side. I forje svangerskap sparket ungen mot ribbena så masse at jeg hadde vondt i flereuker etter fødselen.. jordmor mente han hadde sparket så jeg hadde fått brist i ribbena.

• 3 uker senere...

Hei

Hvis du synes du kjenner lite bør du undersøke hvor morkaka ligger - den kan jo opptre som støtpute om den ligger på fremveggen :-)

Jeg er i uke 31 og kjenner sporadisk her og der med liv. Han rumler rundt overalt enda, ser og kjenner kroppen hans.

:-)

Annonse

jeg er i uke 30 ca i dag å jeg har en hyper gutt som sparker over og under navlen!!! holder på å bli gal inniellom er skikkelig ailiens å se beina stikke ut!!! å bevege seg gjerne over heile magen!! hehe dette er 2 svangerskap! 1 var mye mye enklere!!

Overalt!! Lille ballerina inni magen tar helt av noen ganger ;) Kjenner masse liv morgen og kveld hver dag, og midt på dagen hvis jeg setter/legger meg ned for å slappe av.. Magen hopper opp og ned på de hardeste sparkene, og det begynner å nærme seg ribbena (..off...)

Er i uke 28.. Jeg er ikke veldig høy (160cm) så jeg tror det har litt å si at babisen ikke har så mye plass å boltre seg på i høyden.

Overalt egentlig! Men virker som gutten vår har funnet seg en "favorittplass" allerede, og da ligger han nede i høyre side og sparker hardt i høyre side under og rett i ribbena.. Der er også mye "tumling" ved at han snur og flytter på seg rundt over alt. Er 28+5 idag, og har kjent liv daglig siden uke 15..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...