Gå til innhold

kiropraktor på baby..hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

søren,tenkte prøve kiropraktor,bare sjekke at han ikke har låsninger.så jrg fikk forlenget min time til kiro imorgen for og sjekke han også..så leser jeg rett etter jeg har bestilt : Har hørt man fraråder bruk av kiropraktor på barn på grunn av at det kan skade/endre utviklingen av skjelettet. tror bare jeg dropper det da... men hva vis han har låsning da ??

Skrevet

Det tror jeg nok ikke..folk har brukt kiro. i årevis og fått helt "normale" barn..Vi brukte kiro på mini pga låsninger og han ble en helt annen babyn!Toltalt verdt det! Og kiropraktorene vet hva de skal gjøre for å ikke skade skjelettet..hvis du er usikker så vet jeg at en manuell terapeut kan også fikse det.

Skrevet

vi har gått til kiropraktor med emilie for kolikksmerter og nå går vi igjen pga låsninger i nakken.... og angrer ikje en dag på det....

Kiropraktorer kan dette, så tror ikje det skader skjelettet på noen som helst måte....

syns virkelig du skal prøve... emilie er en helt ny baby :o) blid og fornøyd dagen lang :o)

Skrevet

Vi har gått til kiropraktor, fungerte bra det. Nå går vi til osteopat så du kan jo vurdere det evt om du er skeptisk til kiropraktor.

Skrevet

jeg var for andre gang i dag. på grunn av amma problemr, hun har stov nakke blandt annet. går fint det

Skrevet

ok,jeg vet ikke om noe er galt da,men han sover så urolig når han først sovner og våkner konstant,så vi vil bare sjekke det.men om noe er galt,begynner dem å knekke på babyne da ?

Skrevet

dytt

Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg har gutt som har hatt låsning i nakken. Vi gikk først til en kombinasjon av kiropraktor og osteopat. Kiropraktoren er veldig forsiktig og "knekker" ikke små babyer på samme måte som voksne.

Men vi syntes ikke det fungerte helt og byttet til www.barneklinikken.com i Oslo, der jobber det en manuell terapeut og en fysioterapeut som er spesialisert på barn. Er kjempefornøyd, hadde jeg visst om det før hadde vi startet der.

Skrevet

Kiropraktoen til Emilie tar å masserer, trykker på muskelknutene/låsningene før hun knekker nakken i fullfart.... ser ikje mye godt ut, men jeg ser en ann vei akuratt i det øyeblikket... Emilie blir Jæ.... SINT...... Men kiropraktoren sier det ikje gjør vondt, så må stole på det....

Når hun tar ryggen, knekker hun nede med korsryggen og mellom skulderbladene....

Håper du fikk svaret du lurte på :o)

Skrevet

takk for svar jeg lurte på ja :) men herrefryden,det klarer jeg bare ikke altså..får ta det som det kommer,håper ikke det er noe da..hvordan merker dere låsninger?

Skrevet

Gutten min la seg alltid med hodet til den ene veien, helsesøster mente det bare var favorittside. Vi prøvde lenge å lokke han over til den andre siden, men det hjalp ikke. Pga dette ble han ganske skjev i hodet, men det vil over tid rette seg ut.

Låsningen i nakken gjorde også at han lå litt som en banan med kroppen

.

Mange kaller det KISS.

Du kan lese mer på:

http://www.kiss-kidd.no/

Gutten min er forøvrig også novemberbaby.

Skrevet

oi,hanher har også favorittside.takker så masse skal inn å lese.. så det er altså låsning de kaller kiss

Skrevet

Viktig å få sjekket det, så kan du i hvert fall eventuellt utelukke at det er det.

Skrevet

Emilie ser bare til høyre.... så tenkte at det var låsning da... :o) Og jeg hadde rett ja :o)

Kjente henne godt igjen på mange av bildene inne på KISS siden...

Skrevet

Bruker kiropraktor selv jeg - og det gjør ikke vondt. Det høres bare litt spesielt ut når det "knekker".

Har tenktil å ta med den lille dersom mageprolbemene ikke gir seg.

Skrevet

Ønsker deg lykke til i dag!

Hvis det viser seg at det er låsning så får du oppleve en sint gutt når kiro "knekker" eller trykker på punkt som de kaller det!hoho! Aldri i mitt liv fått så stygge blikk av mini før jeg..hehehe..måtte bare le av han..

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er helt trygt å la babyen få kiropraktorbehandling. Jenta mi har fått behandling hos kiropraktor og ble en helt annen baby allerede etter første behandling. Hun har også favorittside. Kiropraktoren jeg går til knekker ikke på babyen i det hele tatt, men bare trykker på de "riktige" stedene. Jeg tror det er viktig og gå til noen som har spesialisert seg/har god erfaring med å behandle babyer. Bor du i Oslo eller omheng, kan jeg anbefale Bekken og barn på Skøyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...