Gå til innhold

På ul forrige uke så vi bare en tom plommesekk, idag et bankende hjerte!!!:)

Anbefalte innlegg

Nå er jeg hoppende glad!!!!! Var på ultralyd for en uke siden. Etter mine beregninger (som også var diskutert med gynekologen), skulle jeg være 6+2. Jeg fikk komme til tidlig ultralyd fordi jeg har mistet før. . Hun ville at vi skulle få se et bankende hjerte så vi ikke trengte å bekymre oss unødig. Men når vi kom på ultralyden kunne hun bare se en tom plommesekk. Hun sa at hun hadde forventet å se mer. Hun sa at alt vi kunne gjøre var å vente en uke for så å komme tilbake til ny ultralyd. Hun sa at om jeg begynner å blø friskt blod før den tid så vet vi at det har gått galt, om ikke så får vi se på ultralyd. Uken som har gått har vært et helvete!!! I dag dro jeg og samboeren min til sykehuset, den ene mer nervøs enn den andre, klar til å få bekreftet at spiren ikke var å finne denne gangen heller. Hun begynte å lete på skjermen sin, men sa ingenting. Jeg syntes jeg så noe, men jeg har ikke peiling og siden hun ikke sa noe så tenkte jeg at dette var over og ut, men så sier hun: "JEG SYNES JEG SER ET HJERTE SOM SLÅR JEG!" Hun pekte på skjermen og det var ingen tvil! Der lå den lille spiren min å blinket mot oss. 6 millimeter stor..eh..eller liten;) Selv om hun sa at hun var helt sikker, så hentet hun en kollega for å få det bekreftet. Han kom inn og undersøkte meg på nytt. Han var heller ikke i tvil!!! Jeg har verdens beste gynekolog; hun tilbydde meg å komme tilbake om to og en halv uke for å få se at alt fortsatt er normalt, siden nervøsiteten vår var til å ta og føle på. Selvfølgelig sa jeg ja! Har begynt å telle ned dagene allerede!!:) Helt utrolig hvordan livet mitt plutselig ble helt snudd på hodet! Nå er jeg bare såååååååååå glad!!!!!:)

Fortsetter under...

Enig med deg. Gynekologen tilbydde meg ultralyd for å se et bankende hjerte slik at jeg ikke skulle være unødig bekymret, siden jeg har mistet før. Hun valgte tidspunkt for ultralyd i forhold til når hun mente det var mulig å se hjerte. Neste gang tror jeg jeg venter en ekstra uke-for å være sikker..har vært en tøff uke, men desto seiligere i dag;)

Åååååå!!! Jippi! Glad på dine vegne, og litt på mine siden jeg er i akkurat samme situasjon. Skal til lege om to uker, og da håper jeg virkelig å få se dette lille hjertet slå! :-)

Annonse

Ronja-73 og ThereseMedSpire: Lykke til begge to!! Det er faktisk ikke uvanlig så det trenger IKKE å være noe galt! Håper dere begge får en fantastisk opplevelse på ultralydene:)

JAAAAAAA:D Gratulerer så kjempemasse:D å det må være så deilig å få se, så bra at de følger deg opp når du er så nervøs. er jo sikkert ikke nødvendig med flere ultralyder sånn rent fysisk, men det er jo kjempefint at de tar seg tid til det så du kan ha det fint psykisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...