Gå til innhold

En litt for spennende dag. . . :-|

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen på vanlig svangerskapskontroll i dag, og hun forsikret at i dag kommer vi til å høre hjertelyden (hørte den ikke i uke 13)..

Hun fant den dog ikke og vi ble sendt til st. olavs på ul med en gang. Vi måtte vente en god stund på å komme inn og jeg merket et hjertet sank mer og mer, selv om pappan prøvde å snakke om alt mulig annet for å få tankene over på andre ting. =)

Gynekologen fant heller ikke hjertelyd og vi måtte inn til en ny lege for å ta innvendig ul. Da trodde jeg alt håp var ute, og trodde nesten ikke på legen når hun sa at, joda er banker hjertet, og alt er i den skjønneste orden. Fosteret lå også sånn til at beviset for at vi venter en liten gutt var umulig å ikke se...

Lettet!!!

Både gynekologen og den siste legen var forresten irriterte på fastleger som prøver å høre hjertelyden før man har vært inne på rutineultralyd...

Jeg antar at det er høy bmi og godt med polstring som gjorde hjertelyden vanskelig å finne. Jeg er ca 114 kg nå i uke 18 og er 172 høy. Det var ingen som nevnte at dette kan være problemet, men det finnes ingen annen logisk grunn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig å ikke finne hjertelyd før etter uke 20, så trenger ikke å ha noe med "ekstra polstring" å gjøre!

Er for så vidt helt enig med gynekologen og legen som var irritert på fastleger som gjør det, dersom de ikke er veldig rutinerte...

Godt du fikk sett og hørt at alt var bra til slutt! Sant det er verdens beste følelse!

Skrevet

så bra at dåkker fant dn til slutt da...vet sjøl korsn d der e...har allti hørt hjertelyden til pia mi, en for ei tid tilbake va æ på legevakta, der møtte vi en lege som ikke hørte hjertelyden....jett om man sank i hop da...

bei sendt rett til KK uten å få vite va som kom til å møte oss der...en helt jævli opplevelse...men på ultralyden så slo hjertet krafti å ho sparka som bare d....

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er 171cm høy og veide ca 125kg da jeg ventet jenta mi for 3 år siden. Da fikk jeg høre hjertelyden i uke 13 hos fastlegen klart og tydelig, så at man har ekstra polstring skulle ikke ha noen betydning.

Jeg hadde et fint og godt svangerskap uten høyt blodtrykk og diabetes, så jeg tror ikke du skal være for bekymret.

Lykke til med nurket!

Skrevet

Jeg har kun gått til gyn på volvat, så tar ul. hver gang jeg er der. Ettersom vi alltid har sett hjertet banke så har vi ikke hørt etter hjertelyden. Var på 3D på tirsdag,. Da prøvde jm å finne hjertelyden, men vesla sprella så mye med armer å bein at vi hørte kun fostervannslyder..

Alt er bra med henne så da er det greit for meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...