Funnet-håpet -igjen Skrevet 3. juni 2008 #1 Del Skrevet 3. juni 2008 Da måtte jeg inn til dere igjen... Dere er sikkert helt supre damer, men som dere skulle jeg helst ikke hørt til her! Men nå gjør jeg nå det. Mistet for litt over en uke siden min tredje baby på ett år... Prøvd å få svar på Habituell abort-sidene, men der er det tydeligvis lite trafikk og jeg trenger svar! Nå skal vi til med utredning i august. Det jeg lurer på er om noen av dere har tips til hva jeg skal be om, og om det er sykehus som er "bedre" enn andre til dette??? Jeg blir 34 år om ett par dager, så føler at jeg ikke gidder gå til noen som ikke gjør det skikkelig. Bor i Tromsø, men har mulighet til å få komme til f.eks Rikshospitalet. Veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137908609-utredning-til-dere-som-har-mistet-tre-ganger-eller-flere/
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #2 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei! Jeg har dessverre ingen råd å komme med, men... Har selv mistet 3 ganger på rad, men er nå 20 uker på vei med ei jente!! Så jeg håper du vil være like heldig!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137908609-utredning-til-dere-som-har-mistet-tre-ganger-eller-flere/#findComment-138071240
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 22. juni 2008 #3 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei! Jeg tror de er like fantastiske i Tromsø med utredning som de var på det lille sykehuste jeg hadde det. Jeg mistet for tredje gang etter hverandre i Nov. Samme dag som de konstaterte at embryoet var dødt fikk jeg tilbud om utredning. Jeg hadde akkurat tatt UL så jeg regner vel med at hun overlegen tok en titt på Eggstokkene da. Nå har jeg tidligere båret frem en jente.. derfor ble vel ikke utredningen min veldig komplisert som jeg har forstått andre som fremdeles ikke har båret frem hav vært igjennom (sperm-sjekk,livmor-sjekk + mer). Min utrednng var følgende: Et LASS med blodprøver. Mannen min ble ikke inndratt til noen prøver (har lest adre har vært med på den biten da det ikke forekommer tildligere barn fra mor/far). Hva de sjekker på blodprøvene fikk jeg aldri vite. Men det var 12 glass i alle størrelser. Overlegen ringte meg etter en stund da svarene var kommet... prøvene mine var fine,med tvil om èn prøve som gikk på påvikring av graviditetshormoner. Progesteron: Det gule slimet som egglederne utskiller, dette slimet skal være hjelperen til egget/utviklingen de første ca 8 ukene. Da betyr ikke dette slimet noe mer,og de forsvinner etter hva jeg har forstått. Mistet 3 ganger. De fant progesteron i blodet mitt, men tvilen stod da på om det var nok av det. Er nå gravid igjen..skal være 7 uker på vei men vet overhodet ingenting sikkert enda. Det var det eneste jeg kunne far med. Utredning kan bestå av mange tester som taes gynekologisk, test av far (sperm) og sikkert masse annet rart. Beklager situasjonen du er kommet opp i..vet presist hvordan du har det. Valg av sted å gjøre de på er nok hipp som happ for de har vel samme prosedyre på dette i hele landet. Ring dit det er snakk om å dra og be om et informasjonsbrev!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137908609-utredning-til-dere-som-har-mistet-tre-ganger-eller-flere/#findComment-138071554
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå