Gå til innhold

hva ville dere gjort?

mayzprit86 jente 08 og gutt 11

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er gravid i uke 13 og har vært sykemeldt siden uke 7, pga ekstrem kvalme og jeg fikk ikke i meg mat.

jeg jobber i stall og det er mye tunge løft og mye gåing og 30 hester som skal ha stell.

var hos legen og fikk gjennom at jeg skulle få lov til å begynne å jobbe 50% fordi jeg syntes synd på lærlingen som gikk med alt alene å hun er og gravid men er 6 mnd på vei, hadde veldig dårlig samvittighet og pga at jeg ikke jobbet.

da jeg ringte å ga beskjed til sjefen at jeg skulle jobbe 50% og fra 12 og til 4 for jeg må ha noen timer på å roe ned etter jeg har stått opp.

dette synes hun var idiotisk men gotok det.

kom på jobb på mandag å det gikk fint uten om at jeg ble veldig sliten, men når jeg kom heim så kom kvalmen og jeg spydde som ein gris hele kvelden!

gikk på jobb på tirsdag å var plutselig helt alene ingen andre som kom, sjefen hadde vist jidd lærlingen fri for hun syntes at jeg konne gjør det som var å gjøre.

så kom sjefen for å snakke med meg å var så hyggelig å spurte hvordan det gikk osv...

men etter hvert som vi snakka så begynnte hun å bli surere å surere, når jeg fortalte hvordan formen var og så slengte hun i trynet på meg at vis jeg ikke klarte å gjør den jobben hun hadde til meg så kunne jeg bare vær sykemeldt! for hun hadde ikke mulighet til å gi meg noe annet og hun hadde aldri hørt om noen som var kvalm å uvel om kvelden og!

lærlingen var jo i fin form så hun kunne ikke skjønne at jeg var så dårlig.

jeg ble helt sjokka å klarte ikke å svare, så hun gikk.tillegg til dette så ringer hun å sier at jeg må jobbe overtid pga dyrlegen kom.

da jeg kom heim var det samme for som dagen før:-(

var på jobb på onsdagen å det gikk greit men jeg sliter med ryggen etter en ulykke med hest da jeg var 13, slo bekkenet ut av.

men det var samme regla den kvelden og.

torsdag ringte jeg å sa att jeg ikke kom, hadde spydd hele natta å morgenen, då fikk jeg en helt bli og gla tone at det var helt greit.

reiste ned til legen og henta ein 100% sykemelding.

før jeg ble gravid hadde jeg egentlig tenkt å si opp fordi jeg ikke trivdes, jobba der 2 år som lærling og 1 år som stallsjef og faglig leder for lærlingene.

men som lærling der var alt bare fryd å gammen men etter jeg fikk fagbrev så snudde det det etter noen mnd, di begynnte å gi beskjedene til lærlingen i stedet for å liksom bare glemte meg!

dette ble bare verre å verre etter jeg ble gravid!

sjefen har til å med sagt til lærlingen at hun trodde jeg bare hadde blitt gravid fordi hun var gravid. og at hun håpet ikke på at jeg kom tilbake i jobb til ferien for då måtte hun lønne meg!

det virker som om hun prøver å få meg til å si opp.

jeg må jo si at jeg å lærlingen er veldig goe venner og snakker med hverandre om alt.

så jeg lurer på om det er jobben som kan gjøre meg så dårlig, for når jeg er hjemme er jeg nesten helt fin, blir bare dårlig vis jeg over anstrenger meg, eller glemmer å spise.

så jeg tenkte å høre medlegen om det er mulig å bli sykemeldt ut svangerskapet å si opp jobben i slutten av permisjonen.

hva tror dere??

åååå, dette ble ett veldig langt inn legg!

håper noen kan hjelpe meg, sliter med dårlig samvittighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli sykemeldt!!!

Høres litt ut som den situasjonen jeg er i. Har en jobb der jeg ikke trives spesielt godt, og regner med å være der frem til fødsel og så søke ny jobb på slutten av permisjonen!!

INGEN bør gi deg dårlig samvittighet for at du er gravid og syk. (Men jeg har dårlig samvittighet jeg også!!) Prøver å overbevise meg selv om ikke å ha det. Vi er gravide, ikke syke, men får man ikke forståelse på jobben.... noe jeg ikke regner med å få.. har ikke fortalt at jeg er gravid enda.....så kan man like gjerne være uten den arbeidsgiveren!!!!

Skrevet

det har heldivis ordnet seg, fortalte alt til legen å han sykemeldte meg fram til august og kom til å sykemelde meg resten av svangerskapet og siden jeg blir"syk" av å jobbe der!

tusen takk for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...