Gå til innhold

Lett vogn med fire hjul og stor bag??

Anbefalte innlegg

Sliter litt i barnevognjungelen! Har vurdert Bugaboo, men er redd den blir litt pinglete på snøføre. Vet det finnes snøhjul, men har hørt at den da er vanskelig å føre og har dårlig fjæring. Har blitt anbefalt simo fordi den har så stor bag, men bor i tredje etasje uten heis og skulle gjerne hatt en lettere vogn. Heller mot teutonia prestige med fashionbag, men kommer til å bruke bagen hele vinteren og da kan den kanskje bli trang for en voksende baby? Noen bedre forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137908156-lett-vogn-med-fire-hjul-og-stor-bag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har tenkt å la understellet stå igjen nede og bare bære bagen opp sant? Å få hele vognen opp alle trappene blir kanskje litt stress og tungt uansett vogn?

Du kan jo kjøpe en kombi vogn, med løs bærebag inni. Da tar du bare med deg bærebagen opp og lar resten stå igjen nede. Simo kommer også som kombi vogn, men simo er jo veldig stor og tung av seg å trille på også.

Teutonia prestige er jo et godt alternativ, at bagen er liten gjør ingen ting, fordi sportsvognsdelen kan legges flat og med en god og varm pose blir det mer enn lunt nok. Men du kan også få prestige med en annen større bag, den heter vel duo bag.

Eller hva med teutonia mistral da? Da kan du ha løs bærebag inni, enda lettere å bære med seg det enn vanlig bag. Pluss at når du er ferdig å bruke bærebagen går det an å feste den lille kalesjen som er på den som en slags kant rundt fotenden.

Et annet alternativ er brio happy, ca samme vekt og størrelse som teutonia vognene. Du kan velge om du vil ha bag på eller bærebag inni sportsvognsdelen.

Lykke til med vognkjøp!

Vi er skikkelig misfornøyde med vår teutonia- den er stiv og bagen ble veldig fort for liten til vår vinterbaby (født i november)

Anbefaler den ikke! Vi gikk til innkjøp av ny vogn i helt annet merke så fort vinteren var over.

Skulle jeg kjøpt vogn igjen ville det blitt Simo, kombi eller duo.

Vi har BRIO HAPPY og har vært kjempe fornøyde med den.

Men compact understell er den lett og blir liten sammenlagt.

Bagen er stor og god og selv om vi har hatt ei kjempe lang jente, brukte vi den til desember (født i april). Den har også en sånn vippesak oppe ved hodet, som gjør at babyen kan delvis sitte i bagen når den blir stor nok. Sportsvogndelen har vi vært like fornøyd med.

Jeg ble gravid igjen da jenta vår var 6 mnd (oktober) og har termin i slutten i juli, har ikke hatt noen problem med å dra på vognen opp små trapper o.l.

Her vi bor er det ofte hardt vær og veldig dårlige fortau som ofte blir liggende masse slaps og brøytekanter på. Vognen har vært helt super i hele vinter :)

Bugaboo er vanskelig å føre med vinterhjul sammenlignet med bugaboo uten vinterhjul, fordi du ikke lenger har svingbare fremhjul. Tror ikke den er noe verre enn andre firhjulinger der fremhjulene ikke er vendbar. Har ikke vognen selv, men har flere bekjente med den, med vinterhjul takler den fint vinterføre.

Fordelene med denne vogna er så mange at dersom jeg skulle hatt ny er den er sterk kandidat. Enkelt å snu kjøreretning, enkelt å bytte sittedelen fremovervendt/bakovervendt, og ikke minst en stor bag og lett å slå sammen. Er ikke mange vogner som slår denne på vekt.

Hadde jeg vært deg hadde jeg sett på denne vognen en gang til ;)

Annonse

PS vi hadde lufthjul, noe som jeg tror er aller best når man må ut å trille på vinterføre.

Legger til at understellet kjempe lett vendes slik at man kan ha babyen både fra og i mot seg, alt etter vær eller hva babyen vil.

Det kan også justeres i høyden. Veldig lett å bytte fra bag til sportsdel.

Bare å klikke rett av og på.

Eg har vore veldig fornøgd med min teutonia prestige...har fashionbag....fekk barn i april då...og måtte bytte til sportsvogn i august/september....men brukte skinnpose eller voksipose i sportsvogndelen...det gjekk veldig bra....

Hva med Teutonia Spirit og en softbag? jeg syns den er mye greiere enn de hardbaggene (har hatt begge) enkel å ta ut og inn av vogna, og mye lettere å bære. teutonia har to forskjellige varianter, bra begge to.

Har Bugaboo , er sånn passe fornøyd. Ikke noe tur-vogn, og merkelig å dytte opp og ned fortauskanter etc. blir enda værre med vinterhjul. På slett underlag derimot er den super, og har mange finesser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...